Reklama
Rozwiń

#PROSTOzPARKIETU: Paweł Szejko: XTB planuje mniejsze wydatki na marketing

- W II połowie roku zakładamy, że nakłady marketingowe będą jednak zdecydowanie niższe. Ostrożnościowo spodziewamy się, że będą one o 20 proc. niższe w porównaniu z I półroczem – zapowiedział w czwartkowym programie #PROSTOzPARKIETU Paweł Szejko, dyrektor finansowy i członek zarządu XTB.

Publikacja: 01.09.2016 15:30

#PROSTOzPARKIETU: Paweł Szejko: XTB planuje mniejsze wydatki na marketing

Foto: parkiet.com

XTB wynikami za I półrocze ewidentnie rozczarowało, czego efektem była mocna przecena akcji na GPW. Czy inwestorzy powinni mieć powody do niepokoju?

W model biznesowy XTB wpisana jest duża zmienność wyników, w szczególności jeśli chodzi o przychody w krótkim okresie. Im dłuższy horyzont analizy tym wyniki są bardziej stabilne. Widać to dobrze na przykładzie wyników za 2015 r., które były dla nas rekordowe. Przychody kwartalne potrafiły się wtedy wahać od ponad 30 mln zł do ponad 95 mln zł. W tym roku także widać duże wahania kwartalne. W I kwartale przychody wyniosły 83 mln zł, zaś w II kwartale 31 mln zł.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Finanse
Listy zastawne: klucz do tańszych kredytów mieszkaniowych?
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Finanse
Otwarcie na dialog, czekanie na konkretne działania
Finanse
Putin gotowy na utratę zamrożonych aktywów. Już nie chce kupować boeingów
Finanse
Donald Trump wybiera nowego szefa Fed. Kandydat musi spełniać podstawowy warunek
Finanse
Holistyczne spojrzenie na inwestora
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama