Reklama

#PROSTOzPARKIETU: Paweł Szejko: XTB planuje mniejsze wydatki na marketing

- W II połowie roku zakładamy, że nakłady marketingowe będą jednak zdecydowanie niższe. Ostrożnościowo spodziewamy się, że będą one o 20 proc. niższe w porównaniu z I półroczem – zapowiedział w czwartkowym programie #PROSTOzPARKIETU Paweł Szejko, dyrektor finansowy i członek zarządu XTB.

Publikacja: 01.09.2016 15:30

#PROSTOzPARKIETU: Paweł Szejko: XTB planuje mniejsze wydatki na marketing

Foto: parkiet.com

XTB wynikami za I półrocze ewidentnie rozczarowało, czego efektem była mocna przecena akcji na GPW. Czy inwestorzy powinni mieć powody do niepokoju?

W model biznesowy XTB wpisana jest duża zmienność wyników, w szczególności jeśli chodzi o przychody w krótkim okresie. Im dłuższy horyzont analizy tym wyniki są bardziej stabilne. Widać to dobrze na przykładzie wyników za 2015 r., które były dla nas rekordowe. Przychody kwartalne potrafiły się wtedy wahać od ponad 30 mln zł do ponad 95 mln zł. W tym roku także widać duże wahania kwartalne. W I kwartale przychody wyniosły 83 mln zł, zaś w II kwartale 31 mln zł.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Finanse
Nowy rekord cen złota – już powyżej 3500 dolarów za uncję
Finanse
Donald Trump rozpoczął szturm na amerykański bank centralny
Finanse
Donald Tusk powołał nowego wiceszefa KNF. Jakie ma zadania?
Finanse
Norweski fundusz odcina się od Izraela: sprzedano udziały w bankach i amerykańskiej firmie
Finanse
"MF otwarte na zmiany". Pierwsze konsultacje projektu Osobistego Konta Inwestycyjnego.
Reklama
Reklama