#PROSTOzPARKIETU: Paweł Szejko: XTB planuje mniejsze wydatki na marketing

- W II połowie roku zakładamy, że nakłady marketingowe będą jednak zdecydowanie niższe. Ostrożnościowo spodziewamy się, że będą one o 20 proc. niższe w porównaniu z I półroczem – zapowiedział w czwartkowym programie #PROSTOzPARKIETU Paweł Szejko, dyrektor finansowy i członek zarządu XTB.

Publikacja: 01.09.2016 15:30

#PROSTOzPARKIETU: Paweł Szejko: XTB planuje mniejsze wydatki na marketing

Foto: parkiet.com

XTB wynikami za I półrocze ewidentnie rozczarowało, czego efektem była mocna przecena akcji na GPW. Czy inwestorzy powinni mieć powody do niepokoju?

W model biznesowy XTB wpisana jest duża zmienność wyników, w szczególności jeśli chodzi o przychody w krótkim okresie. Im dłuższy horyzont analizy tym wyniki są bardziej stabilne. Widać to dobrze na przykładzie wyników za 2015 r., które były dla nas rekordowe. Przychody kwartalne potrafiły się wtedy wahać od ponad 30 mln zł do ponad 95 mln zł. W tym roku także widać duże wahania kwartalne. W I kwartale przychody wyniosły 83 mln zł, zaś w II kwartale 31 mln zł.

Pozostało 88% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Finanse
Polacy ciągle bardzo chętnie korzystają z gotówki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli