Zapowiadane od jakiegoś czasu wejście Android Pay do Polski właśnie staje się faktem. Klienci Alior Banku, Banku Zachodniego WBK oraz T-Mobile Usługi Bankowe będą mogli od jutra płacić za pomocą aplikacji umieszczonej w telefonie. W najbliższym czasie usługa ma być też dostępna dla klientów mBanku. Polska jest drugim, po Wielkiej Brytanii, rynkiem w Europie, na którym pojawia się możliwość płacenia za pomocą Android Pay.
Do skorzystania z usługi wystarczy zainstalować ze sklepu Google Play aplikację, dodać kartę kredytową lub debetową obsługiwanego banku. Potem wystarczy używać telefonu jak karty zbliżeniowej – również w przypadku Android Pay będzie konieczne potwierdzanie PINem transakcji powyżej 50 złotych. Wystarczy mieć telefon obsługujący technologię NFC i mający system Android 4.4 lub nowszy.
Bardzo się cieszymy, że polscy użytkownicy urządzeń z Androidem mogą już korzystać z łatwych i bezpiecznych płatności. Korzystanie z Androida Pay jest bezpieczniejsze i znacznie szybsze od przeszukiwania portfela, by znaleźć plastikową kartę. Klienci mogą płacić Androidem Pay w ponad 400 tys. punktów sprzedaży w Polsce, a niebawem także w aplikacjach mobilnych - powiedział Pali Bath z Google.
Zaletą aplikacji jest możliwość dodania wielu kart i zmiany ich w dowolnym momencie. Android Pay zabezpiecza też numer karty w ten sposób, że nie jest on w żaden sposób podawany sprzedawcy. Dopóki nie zgubimy telefonu, nasze pieniądze są bezpieczne, ale samo urządzenie można zablokować zdalnie nawet po zgubieniu (za pomocą usługi producenta telefonu lub usługi Google).
Android Pay w Polsce będzie musiał się zmierzyć z konkurencją ze strony usługi Blik oraz z popularnością kart zbliżeniowych. Z jednej strony z pewnością ułatwi to akceptację usługi przez konsumentów, z drugiej oznacza, że są już dostępne wygodne opcje, do których Polacy się przyzwyczaili. W USA (gdzie zadebiutował we wrześniu 2015 roku) musi konkurować z usługą Apple Pay, niedostępną w Polsce. Zaletą usługi może być (dostępna w niedalekiej przyszłości) możliwość dodawania kart lojalnościowych i podarunkowych.