Reklama

Windykator wcale nie jest taki straszny

Na przestrzeni lat znacząco zmieniło się postrzeganie nie tylko całej branży zajmującej się odzyskiwaniem długów, ale także i osób, które w niej pracują. Co ważne, są to zmiany na lepsze.

Aktualizacja: 05.08.2017 10:22 Publikacja: 05.08.2017 09:20

Windykator wcale nie jest taki straszny

Foto: 123rf.com

Takie wnioski płyną badania „Wizerunek windykatora", przeprowadzonego przez MillwardBrown na zlecenie Kaczmarski Inkasso z okazji 25-lecia działalności firmy. To, co może cieszyć najbardziej to fakt, że branża stała się jednym z elementów systemu gospodarczego. Z badania wynika bowiem, że aż 71 proc. ankietowanych przejawia zrozumienie dla wierzyciela, który domaga się zwrotu należnych mu pieniędzy korzystając z usług firmy windykacyjnej. Na tym jednak nie kończą się dobre informacje. Okazuje się bowiem, że wyrozumiałość badanych wzrasta w momencie, kiedy mieli oni już kontakt z firmą windykacyjną jako dłużnicy – 74 proc. z nich po kontakcie z negocjatorem nie widzi negatywnych aspektów tego, że ich wierzyciele przekazali sprawę do windykacji. I chociaż wydawać by się mogło, że tego typu sytuacje mogłaby popsuć relację między kontrahentami, to, jak pokazują badania, w rzeczywistości wcale tak nie musi być. Prawie czterech na dziesięciu dłużników nadal chętnie korzystałoby z usług lub produktów firmy wierzyciela, która zdecydowała się na outsourcing windykacji.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Finanse
"MF otwarte na zmiany". Pierwsze konsultacje projektu Osobistego Konta Inwestycyjnego.
Finanse
Andrzej Domański: OKI to priorytetowy projekt Ministerstwa Finansów
Finanse
Minister Andrzej Domański tłumaczy, jak będzie działać Osobiste Konto Inwestycyjne
Finanse
Portret finansowy młodych. Nie jest różowo
Finanse
Zmiany kadrowe w KNF. Sebastian Skuza odwołany ze stanowiska
Reklama
Reklama