W III kwartale Polacy zrealizowali prawie 8 mln transakcji w systemie Blik, z czego najwięcej, bo 5,2 mln, zrealizowano w internecie. Blik jest także coraz częściej używany do wypłat w bankomatach, które stanowiły 27 proc. wszystkich transakcji - Polacy wypłacili w ten sposób gotówkę aż 2,2 mln razy. Znacznie mniej popularne są dwie pozostałe funkcjonalności - płatności w terminalach było 490 tys. (6 proc.), a natychmiastowych przelewów na telefon 380 tys. (5 proc.).
– Dane transakcyjne Blika za każdy kolejny kwartał pokazują, jak dynamicznie rośnie popularność płatności mobilnych w Polsce. Jeśli spojrzymy na porównania rok do roku, to wzrosty transakcyjności Blika są wręcz rewolucyjne. W porównaniu do III kwartału 2016 roku łącznie liczba transakcji wzrosła aż o 258 proc., a w samym kanale internetowym aż o 448 proc. – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu Blik.
Od początku 2017 roku Polacy zrealizowali już 21 mln transakcji za jego pomocą, w tym ponad 13 mln płatności w internecie. Wzrost transakcji Blika łączy się z coraz większą popularnością wśród klientów bankowości mobilnej w Polsce. W trzecim kwartale Blik zdobył 700 tys. nowych użytkowników, transakcyjność systemu wzrosła o 19 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2017 roku.
- Coraz więcej sklepów i banków wdraża kolejną innowację Blika, która jest jeszcze wygodniejsza. „Jedno kliknięcie”, czyli One Click Blik jest naszą najszybszą płatnością internetową. Dzięki One Click Blik możemy śmiało mówić, że system ten przyśpiesza polski e-commerce – mówi Dariusz Mazurkiewicz.
W III kwartale Polacy wykonywali średnio 91 tys. transakcji Blikiem dziennie. Było to średnio 57 tys. płatności w internecie, 25 tys. transakcji w bankomatach, 5,4 tys. płatności w terminalach płatniczych i 4,2 tys. natychmiastowych przelewów na telefon. Dzienny rekord transakcji Blikiem łącznie wyniósł ponad 112 tys., a w samym internecie aż 77,8 tysięcy.