Reklama

Mocne odbicie w polskim leasingu po pandemii

– To był bardzo dobry kwartał i półrocze – podsumował wyniki branży leasingowej w I połowie 2021 r. Paweł Pach, przewodniczący Komitetu Wykonawczego Związku Polskiego Leasingu.

Publikacja: 29.07.2021 21:00

Mocne odbicie w polskim leasingu po pandemii

Foto: Adobe Stock

Zeszły rok branża leasingowa kończyła w minorowych nastrojach, po tym jak rynek skurczył się o przeszło 10 proc. Tymczasem ten rok przyniósł solidne odbicie rynku. W I połowie 2021 r. firmy leasingowe udzieliły łącznego finansowania o wartości 40,5 mld zł. Tak dobrego półrocza nie było dotąd w historii branży. Rynek urósł o 36,2 proc. w stosunku do tego samego okresu 2020 r.

– Pierwsze sześć miesięcy tego roku pokazało, że przedsiębiorcy wrócili do inwestycji i realizowali je przy udziale leasingu. To dwie dobre wiadomości. Aktywność polskich firm, głównie z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw, w prosty sposób przekłada się na wyniki sektora leasingowego, a te są bardzo dobre. Równie wysokie są oczekiwania na kolejne miesiące roku. Według najnowszej prognozy ZPL, która mówi o 20,2-proc. wzroście na koniec 2021 r., branża leasingowa ma szansę nadrobić dwa lata spowolnienia, jakie obserwowaliśmy na rynku leasingu w 2019 i 2020 r. – stwierdził Paweł Pach w czasie czwartkowej prezentacji wyników branży.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Finanse
Fed tnie stopy procentowe. Rynek szykuje się na kolejne cięcia
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Finanse
Gorączka złota w Rosji. Obywatele na potęgę skupują kruszec
Finanse
Sąd ogłosił upadłość spółki Cinkciarz.pl. Co z pieniędzmi tysięcy klientów?
Finanse
Samsung Pay wchodzi do Polski. Cel: milion użytkowników w rok
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Finanse
Wojna o mobilne płatności. Samsung rzuca wyzwanie Blikowi
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama