Rusza kampania promująca obrót bezgotówkowy

Aby promować płatności przelewem, telefonem i kartą zaproponowano, 16 października Polacy nie posługiwali się gotówką.

Aktualizacja: 18.09.2018 14:09 Publikacja: 18.09.2018 14:06

Rusza kampania promująca obrót bezgotówkowy

Foto: Adobe Stock

Z najnowszego badania przeprowadzonego przez Instytut IBRIS dla Polskiego Standardu Płatności wynika, że 19 proc. Polaków w ogóle nie nosi przy sobie gotówki, a 33 proc. osób przez 26. rokiem życia przyznaje, że korzysta tylko z elektronicznych form rozliczania.

Celem kampanii, zainicjowanej przez Koalicję na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności, koordynowanej przez Warszawski Instytut Bankowości, jest upowszechnianie wiedzy o korzyściach bezgotówkowych form płatności wśród osób indywidualnych oraz firm i instytucji akceptujących płatności.

Pozostało 84% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Finanse
G7 i UE chcą przejąć dochody z rosyjskich aktywów. MFW broni Kremla
Finanse
Byli studenci MIT ukradli 25 mln dol. w kryptowalucie. Zajęło im to 12 sekund
Finanse
Stan wiedzy o finansach jest w Polsce bardzo słaby
Finanse
Rośnie unijne wsparcie start-upów
Finanse
Mnogość pożyczek dla przedsiębiorstw w regionach