Reklama

Blik idzie jak burza

Polski system płatności zamyka trzeci kwartał 2018 roku ze wzrostami i rekordami transakcji ogółem i we wszystkich kanałach.

Publikacja: 08.11.2018 11:55

Blik idzie jak burza

Foto: Adobe Stock

W trzecim kwartale 2018 roku Polacy zrealizowali ponad 24,3 mln transakcji w systemie Blik – aż trzy razy więcej niż rok temu. Od stycznia do końca września użytkownicy skorzystali z tego systemu już ponad 57 milionów razy. To blisko dwa razy więcej niż w całym 2017 r. W trzecim kwartale tego roku klienci korzystali z BLIKA średnio 264 tys. razy dziennie, a w rekordowym dniu aż 281 tys. razy.

Spośród 24,3 mln transakcji w trzecim kwartale najwięcej odnotowano płatności w internecie – 71 proc., czyli 17,5 mln. Rok do roku to ponad trzykrotnie więcej i aż o 36 proc. więcej niż w drugim kwartale tego roku. Spektakularnie wzrosła liczba przelewów na numer telefonu realizowanych przez użytkowników systemu – aż o 39 proc. i wyniosła 1,38 miliona. To o milion więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

– Przelewy Blik na numer telefonu do jedna z najwygodniejszych i użytecznych funkcji systemu. Pozwala przekazać pieniądze innemu użytkownikowi bez znajomości jego rachunku bankowego, natychmiast, z banku do banku, o każdej porze dnia i nocy, bez opłat,– mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu Blik. Dodaje, że wzrost liczby tych transakcji to głównie zasługa wdrożenia przez banki nowej funkcji – identyfikacji odbiorcy przelewu.

- Użytkownicy na liście adresowej widzą obecnie, kto korzysta z przelewów Blik na numer telefonu – wiedzą więc, że ta osoba otrzyma pieniądze natychmiast – zaznacza. W tym roku klienci wykonali już łącznie ponad 3 miliony przelewów Blik na numer telefonu. W przyszłym roku PSP, we współpracy z bankami, planuje kolejne działania, które sprawią, że użytkownicy będą jeszcze chętniej korzystali z przelewów na numer telefonu.

Ponad 1,3 miliona razy w trzecim kwartale klienci zapłacili Blikiem w terminalach w sklepach stacjonarnych – to trzykrotnie więcej niż rok temu i o 27 proc. niż w poprzednim kwartale. Blik dostępny jest już w ponad 300 tys. terminali płatniczych – liczba ta rośnie z miesiąca na miesiąc. Ponad 4 miliony razy w tym okresie użytkownicy wypłacali Blikiem pieniądze z bankomatów. To blisko dwukrotny wzrost rok do roku. Klienci mogą obecnie skorzystać z tego systemu już w 20 tys. bankomatów w całej Polsce.

Reklama
Reklama

Za rozwój systemu odpowiada spółka PSP. Jej udziałowcami jest sześć polskich banków: Alior, Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska. Z Blika mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Pekao, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe. Ponad 90 proc. klientów bankowości detalicznej w Polsce może korzystać z tego systemu.

Finanse
Technologie odpowiedzią na cyberzagrożenia
Finanse
Otwarta droga pomocy Ukrainie. Aktywa Rosji zamrożone bezterminowo
Finanse
Walka o zamrożone aktywa. Bank Rosji grozi Unii Europejskiej
Finanse
Zamrożone aktywa, ale roszczenia gorące. Tak Kreml chce zastraszyć Europę
Finanse
Osiem tysięcy wierzycieli Cinkciarza. Syndyk prześledzi księgi rachunkowe spółki
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama