Škoda, jako pierwsza marka w Polsce, wprowadziła innowacyjną usługę – możliwość wzięcia auta w leasing przez internet. Od teraz cały proces związany z nabyciem auta firmowego: wybór marki, modelu, silnika i wyposażenia; rodzaju umowy (okres wynajmu, limit kilometrów, ew. wysokość wpłaty własnej) i pakietów dodatkowych, takich jak np. przedłużona gwarancja, można załatwić nie ruszając się zza biurka.
Po weryfikacji poprawności zamówienia i uiszczeniu opłaty rezerwacyjnej, która zagwarantuje, że wybrany samochód będzie czekał, klient wypełnia wniosek leasingowy i wysyła go przez bezpieczny serwis bankowości. Decyzję otrzymuje zazwyczaj w kilka minut drogą mailową, może ją też sprawdzić w Panelu Klienta. Opłata rezerwacyjna jest zwracana w przypadku rezygnacji. – Cały proces, począwszy od wyboru modelu samochodu, a skończywszy na uzyskaniu zgody na leasing, odbywa się online. Pierwsza wizyta w salonie Škody może nastąpić dopiero przy odbiorze samochodu – mówi Michał Dyc, dyrektor sprzedaży detalicznej Volkswagen Financial Services. – Oferta przeznaczona jest zarówno dla osób prowadzących działalność gospodarczą, jak i dla klientów indywidualnych – dodaje. W tym systemie dostępnych jest ponad 400 samochodów, a nowa usługa umożliwia skorzystanie z finansowania z wysoką wartością wykupu.
Rekordowe zakupy
Oferta Škody trafiła w gorący okres. Przedsiębiorcy dosłownie rzucili się na nowe samochody. W pierwszym kwartale br. rejestracje dokonane przez firmy sięgnęły blisko 92 tys. aut, to jest praktycznie tyle samo (wzrost o 0,2 proc.) co w analogicznym okresie rok wcześniej. Przypomnijmy, że cały 2018 rok był rekordowy z rejestracjami firmowymi wynoszącymi 384,5 tys., co stanowiło ponad 72 proc. wszystkich rejestracji nowych aut osobowych w Polsce.
Najpopularniejszymi markami wśród klientów flotowych pozostają Škoda i Volkswagen. Firmy chętnie korzystają z leasingu, w 2018 roku wartość wyleasingowanych aut osobowych sięgnęła 37,2 mld zł, co oznacza ponad 32-procentowy wzrost w stosunku do 2017 roku. Taki wzrost dynamiki sprzedaży swoich produktów branża leasingowa zawdzięcza przed wszystkim sektorowi MŚP, który dosłownie „rzucił się" na nowe auta. Ogromną dynamikę branża leasingowa zawdzięcza popularyzacji jej produktu wśród małych firm.
Dane Związku Polskiego Leasingu wskazują, że w strukturze aktywów połowa finansowania (wartości 42,4 mld zł) przypada na podmioty o przychodach rocznych nieprzekraczających 5 mln zł. Duże firmy, notujące obrót powyżej 20 mln zł rocznie, stanowią nieco ponad jedną czwartą wartości sfinansowanych aktywów.