Reklama

Więcej gwarancji dla MSP

Należący do grupy Allianz Euler Hermes chce istotnie zwiększyć sprzedaż poprzez brokerów.

Aktualizacja: 01.08.2013 00:06 Publikacja: 01.08.2013 00:06

Oferujący ubezpieczenie należności i gwarancje ubezpieczyciel zmienia strategię sprzedaży. – Chcemy mocniej wejść w kanał brokerski. Dotychczas nasza sprzedaż opierała się głównie na własnej sieci doradców, teraz mocniej zdywersyfikujemy sposoby dotarcia do klienta – mówi Rafał Hiszpański, prezes firmy, której stery przejął w listopadzie zeszłego roku.

– Kolejna zmiana strategii to mocne postawienie na dotarcie do klientów z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw. To one są sercem gospodarki. Dodatkowo, kryzys nie dotknął ich tak bardzo jak największych graczy – dodaje Hiszpański.

Jak podkreśla szef Euler Hermes, nie ma branży bez ryzyka, są tylko źle dobrane stawki. – Na żadną branżę  się nie zamykamy. Szczególnie, że firmy, które zostały mocniej dotknięte przez spowolnienie czy nieudane kontrakty, teraz nie dość, że się „wyczyściły", to są jeszcze bardziej świadome ryzyka, zatem i rozsądniejsze – mówi szef EH.

Właśnie dlatego, by zwiększyć dotarcie do segmentu MSP, firma nie wyklucza, że w następnych latach wejdzie również w partnerstwo z bankami, co w dziedzinie ubezpieczeń należności byłoby na naszym rynku nowością. Z uwagi na globalne partnerstwo pierwszym w kolejności byłby HSBC. Zapytany o wysokość prowizji, jaką EH musiałby się z bankiem dzielić, Hiszpański skomentował, że na pewno nie będzie sytuacji patologicznej, jak w przypadku typowego bancassurance, gdzie bank często zbiera prowizję równą rocznej składce klienta.

50 proc.  gwarancji wystawionych przez Euler Hermes dotyczy sektora budowlanego

Reklama
Reklama

Jak podkreśla szef Euler Hermes, jego ambicją w segmencie MSP jest nie tyle odebranie klientów konkurencji, co dotarcie do tych, którzy jeszcze w ogóle nie mają ochrony.

Hiszpański ma nadzieję, na ustabilizowanie się sytuacji na polskim rynku. – W ubezpieczeniach należności wciąż tkwi ogromny potencjał. Chcemy go wykorzystać – deklaruje. Pomimo że w Polsce utrzymuje się jedno z najwyższych ryzyk wyrażonych m.in. upadłościami, których liczba wzrosła w ubiegłym roku o blisko 30 proc., a w bieżącym zwiększy się około 10 proc., to cena ubezpieczenia w Polsce jest nadal niższa średnio o kilkanaście procent w stosunku do innych krajów europejskich, mimo iż ryzyko wyrażone liczbą upadłości w tych krajach nie rośnie, a wręcz zmniejsza się (np. Niemcy lub Wielka Brytania).

Zmiana prezesa na stanowisku grupy Allianz, głównego udziałowca Euler Hermes, zdaniem Rafała Hiszpańskiego ma znaczenie jedynie towarzyskie. Deklaruje jednak, że będzie chciał lepiej współpracować z Allianzem przy dystrybucji polis.

Oferujący ubezpieczenie należności i gwarancje ubezpieczyciel zmienia strategię sprzedaży. – Chcemy mocniej wejść w kanał brokerski. Dotychczas nasza sprzedaż opierała się głównie na własnej sieci doradców, teraz mocniej zdywersyfikujemy sposoby dotarcia do klienta – mówi Rafał Hiszpański, prezes firmy, której stery przejął w listopadzie zeszłego roku.

– Kolejna zmiana strategii to mocne postawienie na dotarcie do klientów z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw. To one są sercem gospodarki. Dodatkowo, kryzys nie dotknął ich tak bardzo jak największych graczy – dodaje Hiszpański.

Reklama
Finanse
Donald Trump rozpoczął szturm na amerykański bank centralny
Finanse
Donald Tusk powołał nowego wiceszefa KNF. Jakie ma zadania?
Finanse
Norweski fundusz odcina się od Izraela: sprzedano udziały w bankach i amerykańskiej firmie
Finanse
"MF otwarte na zmiany". Pierwsze konsultacje projektu Osobistego Konta Inwestycyjnego.
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Finanse
Andrzej Domański: OKI to priorytetowy projekt Ministerstwa Finansów
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama