Fundacja, założona przy okazji obchodów 125-lecia powstania Banku Handlowego, szybko stała się wiodącą instytucją wśród organizacji pozarządowych. Jej cele, misja oraz nazwa nawiązywały do Leopolda Kronenberga – twórcy Banku Handlowego – skutecznego przedsiębiorcy, a zarazem aktywnego filantropa.
Fundacja realizuje politykę Citi Handlowy w ramach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR). Zgodnie z nią przedsiębiorstwa oraz ich pracownicy podejmują działania na rzecz lokalnych społeczności, wśród których pracują. Znaczenie tego rodzaju działań dla Citi w Polsce i jego pracowników widać w zaangażowaniu podczas tegorocznego Światowego Dnia Citi dla Społeczności, w którym aktywny udział wzięło ponad 2200 osób.
Wierzę w pozytywne oddziaływanie programów fundacji na otoczenie, w jakim funkcjonuje nasza firma, jej klienci, akcjonariusze i pracownicy. W dużym stopniu kierunek działań wyznaczył nam Leopold Kronenberg, który uważał, że dobrze wykształceni ludzie są kluczem do dobrobytu kraju oraz podstawą jego rozwoju. Programy edukacji finansowej obejmują co roku 100 tys. młodych osób. W ciągu ponad 10 lat już 1,3 mln uczniów z ponad 1500 szkół wzięło udział w takich kursach przygotowawczych. Patrząc z perspektywy osoby aktywnie zaangażowanej w działania fundacji od ponad 14 lat, widzę głęboki sens ich realizacji. Badania przeprowadzone w tym roku przez fundację wskazują, że już ponad 70 proc. badanych Polaków widzi sens w oszczędzaniu. Jestem przekonany, że m.in. dzięki naszym programom coraz większa grupa młodych ludzi będzie sobie lepiej radzić w życiu.