Największą część klientów firm leasingowych stanowią mikro i małe firmy o obrotach między 5 a 20 mln złotych rocznie – stanowią oni blisko trzy czwarte z 600 tys. klientów branży, doceniając głównie elastyczność tego typu finansowania. Jednak coraz częściej na leasing decydują się osoby fizyczne, które doceniają wygodę i opłacalność tego typu finansowania.
Leasing, będący formą dzierżawy, polega na wypożyczeniu aktywa (najczęściej samochodu) z jednoczesnym prawem leasingobiorcy do jego wykupu. Jest on szczególnie atrakcyjny dla przedsiębiorców, ponieważ pozwala na stosunkowo niewielkie zaangażowanie kapitału własnego, jak również umożliwia optymalizację obciążeń podatkowych czy rozliczenie podatku VAT. Obecnie, podobnie jak w krajach Europy Zachodniej, gdzie jedynie niewielka część pojazdów sprzedawanych jest na własność, coraz popularniejsze stają się leasingi z wysoką wartością końcową. Pozwalają one na m.in. na zdecydowanie niższe koszty początkowe oraz bieżące.
Wraz z rozwojem rynku i konkurencji, leasingodawcy oferują coraz atrakcyjniejsze i elastyczniejsze warunki, zarówno dla przedsiębiorstw, jak i klientów indywidualnych. Jak twierdzą przedstawiciele Inchcape Motor Polska, leasing jest wyjątkowo korzystnym rozwiązaniem, dzięki niższym ratom miesięcznym niż w standardowym finansowaniu – spłacamy tylko tę część samochodu, którą zużyjemy w trakcie umowy.
- Nasza propozycja leasingowa skierowana jest do wszystkich klientów, którzy preferują rozwiązanie użytkowe. Dzięki gwarantowanej, wysokiej wartości końcowej klient może cieszyć się swoim nowym samochodem o znacznie niższej racie miesięcznej od tradycyjnych rozwiązań – twierdzi Michał Podkowa, dyrektor oddziału Inchcape Motor Wrocław, dealera będącego od 9 lat numerem jeden w sprzedaży usług finansowych w sieci BMW.