Reklama

Polska gospodarka skazana na innowacyjność

By polskie firmy były bardziej zaawansowane technologicznie, potrzeba pracowników o kompetencjach interdyscyplinarnych, bardziej przejrzystych zasad dofinansowania i wspierającego prawa – oceniają eksperci.

Aktualizacja: 23.10.2017 23:11 Publikacja: 23.10.2017 21:28

W Polsce wciąż bardzo trudno się przebić firmom innowacyjnym, choć to zmienia się na lepsze

W Polsce wciąż bardzo trudno się przebić firmom innowacyjnym, choć to zmienia się na lepsze

Foto: AdobeStock

Polska goni Europę w dziedzinie innowacji, ale wiele jest w tej sprawie do zrobienia. – Polska ma stosunkowo niski wskaźnik innowacji. Zajmuje piąte miejsce od końca – wskazuje prof. dr hab. inż. Janusz Kotowicz, prorektor ds. współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym Politechniki Śląskiej. Według danych Eurostatu za 2014 r. wśród małych i średnich przedsiębiorstw jedynie 13 proc. wdrożyło innowacje produktowe i procesowe, w Grecji – 50 proc. – To sytuacja daleko niezadowalająca, choć w ostatnich latach nastąpił wyraźny wzrost tego wskaźnika – przyznaje prof. Kotowicz.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Finanse
Technologie odpowiedzią na cyberzagrożenia
Finanse
Otwarta droga pomocy Ukrainie. Aktywa Rosji zamrożone bezterminowo
Finanse
Walka o zamrożone aktywa. Bank Rosji grozi Unii Europejskiej
Finanse
Zamrożone aktywa, ale roszczenia gorące. Tak Kreml chce zastraszyć Europę
Finanse
Osiem tysięcy wierzycieli Cinkciarza. Syndyk prześledzi księgi rachunkowe spółki
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama