Firmy często znane z nazwiska

Liderzy branży. Rozpoznawalne nad Wisłą marki mebli stworzyły firmy rodzinne. Ich twórcy często chrzcili brandy własnym nazwiskiem i pracowali na pozycję przez dekady. Dziś także nie odpuszczają.

Aktualizacja: 09.01.2018 20:10 Publikacja: 09.01.2018 20:00

Łukasz Kardas, wiceprezes ds. produktu, sprzedaży i marketingu Black Red White

Od niespełna roku odpowiada za rozwój marki o 27-letniej tradycji. W ciągu pięciu lat BRW połowę przychodów chce czerpać ze sprzedaży zagranicznej. Dziś eksport stanowi 35 proc. obrotów, które w 2017 r. przekroczyły 1,7 mld zł. Za granicą grupa chce nadal rozwijać sprzedaż w kanale B2B. W 2018 r. powstaną też dwa nowe sklepy na Ukrainie i cztery na Słowacji. W kraju BRW skupi się na dalszym rozwoju sprzedaży wielokanałowej, umacniając pozycję w e-commerce i dalej inwestując w tradycyjną sieć salonów. Chce też poprawiać rentowność i optymalizować produkcję. W I kwartale otworzy cztery nowe salony w mniejszych miastach. Te nierentowne grupa sukcesywnie zamyka. Dziś ma ponad 400 własnych i partnerskich sklepów. Rozwija się też oferta – w drugim kwartale ub.r. poszerzono ją o meble minimalistyczne W tym roku pojawią się m.in. meble dla seniorów.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Na stole 17. pakiet sankcji wobec Rosji. Cios we flotę cieni i sojuszników Kremla
Biznes
UE bez rosyjskiej energii. Zapaść w motoryzacji. Weto ws. składki zdrowotnej
Biznes
Słabnąca sprzedaż aut uderza w polski przemysł motoryzacyjny
Biznes
Sprzedajemy nie tylko gaz
Biznes
Nowe sankcje USA na Rosję. Przejęcie Santandera. Unia kusi naukowców z USA
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku