Firmy często znane z nazwiska

Liderzy branży. Rozpoznawalne nad Wisłą marki mebli stworzyły firmy rodzinne. Ich twórcy często chrzcili brandy własnym nazwiskiem i pracowali na pozycję przez dekady. Dziś także nie odpuszczają.

Aktualizacja: 09.01.2018 20:10 Publikacja: 09.01.2018 20:00

Foto: Fotorzepa

Łukasz Kardas, wiceprezes ds. produktu, sprzedaży i marketingu Black Red White

Od niespełna roku odpowiada za rozwój marki o 27-letniej tradycji. W ciągu pięciu lat BRW połowę przychodów chce czerpać ze sprzedaży zagranicznej. Dziś eksport stanowi 35 proc. obrotów, które w 2017 r. przekroczyły 1,7 mld zł. Za granicą grupa chce nadal rozwijać sprzedaż w kanale B2B. W 2018 r. powstaną też dwa nowe sklepy na Ukrainie i cztery na Słowacji. W kraju BRW skupi się na dalszym rozwoju sprzedaży wielokanałowej, umacniając pozycję w e-commerce i dalej inwestując w tradycyjną sieć salonów. Chce też poprawiać rentowność i optymalizować produkcję. W I kwartale otworzy cztery nowe salony w mniejszych miastach. Te nierentowne grupa sukcesywnie zamyka. Dziś ma ponad 400 własnych i partnerskich sklepów. Rozwija się też oferta – w drugim kwartale ub.r. poszerzono ją o meble minimalistyczne W tym roku pojawią się m.in. meble dla seniorów.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne