Wartość osobistego bogactwa na całym świecie osiągnęła w 2017 r. 201,9 bln dol. To 12 proc. więcej niż w roku poprzednim. Do milionerów i miliarderów należała ponad połowa tej sumy - wynika z raportu Boston Consulting Group.
Taka ilość pieniędzy spowodowała, że walka firm oferujących zamożnym klientom usługi concierge jest bardziej zaciekła niż kiedykolwiek. Zamiast "zwykłych" próśb o helikopter na "natychmiast" do Hamptons "menedżerowie stylu życia" muszą być gotowi na zorganizowanie prywatnej wycieczki do Kaplicy Sykstyńskiej lub przejażdżkę balonową nad buddyjskimi świątyniami w Birmie. A to wszystko ma być gotowe na "już" i za pośrednictwem smartfona.
Za kilkaset tysięcy dolarów rocznie londyńska Quintessentially obiecuje "spontaniczne" i nietuzinkowe doświadczenia jakie tylko osoby należące do uprzywilejowanego 1-proc ludzkości mogą zapragnąć. Wraz ze swoim tańszym rywalem, Velocity Black, firma nadal zapewni świetny stolik w modnej restauracji, pomoże znaleźć niezawodną sprzątaczkę, zorganizuje bal ale dostarczy także usługę "niezwykłej przygody".
Quintessentially została założona w 2001 roku jako usługa concierge dla ultra bogatych. Dziś ma ponad 60 biur na całym świecie i tysiące członków.