Reklama

Concierge dla bogatych. Luksus szyty na miarę

Z majątkiem większym niż kiedykolwiek, ultrabogaci chcą mieć wszystko. Pomagają im firmy oferujące usługi concierge - informuje Bloomberg

Publikacja: 20.01.2019 10:44

Concierge dla bogatych. Luksus szyty na miarę

Foto: quintessentially.com

Wartość osobistego bogactwa na całym świecie osiągnęła w 2017 r. 201,9 bln dol. To 12 proc. więcej niż w roku poprzednim. Do milionerów i miliarderów należała ponad połowa tej sumy - wynika z raportu Boston Consulting Group.

Taka ilość pieniędzy spowodowała, że walka firm oferujących zamożnym klientom usługi concierge jest bardziej zaciekła niż kiedykolwiek. Zamiast "zwykłych" próśb o helikopter na "natychmiast" do Hamptons "menedżerowie stylu życia" muszą być gotowi na zorganizowanie prywatnej wycieczki do Kaplicy Sykstyńskiej lub przejażdżkę balonową nad buddyjskimi świątyniami w Birmie. A to wszystko ma być gotowe na "już" i za pośrednictwem smartfona.

Foto: www.quintessentially.com

Za kilkaset tysięcy dolarów rocznie londyńska Quintessentially obiecuje "spontaniczne" i nietuzinkowe doświadczenia jakie tylko osoby należące do uprzywilejowanego 1-proc ludzkości mogą zapragnąć. Wraz ze swoim tańszym rywalem, Velocity Black, firma nadal zapewni świetny stolik w modnej restauracji, pomoże znaleźć niezawodną sprzątaczkę, zorganizuje bal ale dostarczy także usługę "niezwykłej przygody".

Quintessentially została założona w 2001 roku jako usługa concierge dla ultra bogatych. Dziś ma ponad 60 biur na całym świecie i tysiące członków.

Reklama
Reklama

- Na początku pomysł polegał na tym, że pojawi się magiczny numer telefonu, który będzie w stanie zorganizować dla ciebie wszystko - powiedział agencji Bloomberga Robbie Guevarra, menedżer ds. marketingu w USA.  Dziś członkostwo zapewnia nie tylko "magiczny" numer telefonu, ale także adres e-mail do co najmniej jednego menedżera ds. stylu życia w każdym dużym mieście. - Spełniamy wszystkie życzenia, które są legalne. Zasadniczo robimy wszystko co możliwe pod słońcem - zapewnił Guevarra.

Przeciętny członek klubu Quintessentially ma od 35 do 55 lat, a jego majątek wart jest 50 mln dol.  Klient Velocity Black jest młodszy, ma około 34 lat, i majątek wynoszący ok. 7 mln dol.

Według raportu McKinsey & Co.w ostatnich trzech latach zamożnych na spersonalizowane wyjazdy wzrosły trzykrotnie, bardziej niż wydatki na dobra luksusowe. Dużą rolę odegrały social media i korzystający z nich millenialsi.

Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama