Jak konsumują media Y i Z, czyli jak dotrzeć do młodych?

Patronat "Rzeczpospolitej": Jakie są ulubione marki pokolenia Y i Z? Co młodemu pokoleniu ma do zaoferowania telewizja? Czy gaming zastąpi media tradycyjne, a może także social media? Czy polskość ma znaczenie dla pokolenia Y i Z – odpowiedzi na te pytania udzielą prelegenci na konferencji MMP Insight Day „Młoda generacja – gaming, streaming, marki, social media”.

Publikacja: 11.10.2019 15:00

Jak konsumują media Y i Z, czyli jak dotrzeć do młodych?

Foto: materiały prasowe

Insight Day to konferencja poświęcona komunikacji z młodym pokoleniem, czyli osobami urodzonymi pomiędzy 1995 a 2012 r. Kim są ludzie, którzy nie znali świata bez stałej łączności i natychmiastowej dostępności informacji? Warto to wiedzieć, bo w 2020 r. będą oni stanowić już 40 proc. wszystkich konsumentów!

– Marketerzy na ogół nie grają w „Fortnite", nie korzystają z TikToka i Twitcha, nie używają smartfonów Xiaomi. Nie fascynują się też elektrycznymi hulajnogami i dronami. Zrozumienie i dotarcie do pokolenia Y i Z to wyzwanie dla marek, ale także skomplikowane zadanie dla mediów i twórców treści – mówi Tomasz Wygnański, redaktor naczelny „MMP". – Na konferencji MMP Insight Day chcemy popatrzeć na młodych konsumentów z szerokiej perspektywy. Chcemy poznać ich pasje, dowiedzieć się, jak spędzają czas, jak konsumują media i jakie marki wybierają – dodaje Wygnański.

Podczas Insight Day eksperci, którzy przybliżą świat gamingu, opowiedzą o tym, jak streaming zmienia sposób konsumpcji mediów, przedstawią kanały social media używanych przez pokolenie Y i Z. Nie zabraknie case studies marek, które w skuteczny sposób trafiły ze swoim przekazem do młodej generacji.

Gaming jak TV i jak social media

Piotr Bombol, CEO agencji Gameset, jeden z prelegentów konferencji, będzie mówił podczas Insight Day o fenomenie gier i ich wykorzystaniu w marketingu. Na pytanie o najpopularniejsze wśród młodych gry odpowiada.

– Wydawcy gier niechętnie dzielą się danymi. Z innych źródeł możemy oszacować, że cztery tytuły: FIFA, Fortnite, League of Legends i Counter Strike mają po około milionie fanów, którzy śledzą związane z tymi tytułami treści na YT, Facebooku czy Twitchu. Milion fanów ma prawdopodobnie też Minecrafta, ale to gra adresowana do młodszych (także dzieci), niestety YouTube nie oferuje analityki, która pozwalałaby na pomiar tak młodego audytorium.

Jak gaming powinni traktować marketerzy? Jest to kolejne medium, które zajmuje coraz więcej czasu wolnego. Dzieje się to kosztem innych form rozrywki. Badania pokazują, że gracze oglądają mniej telewizji, a nawet oglądają mniej niż inni konsumenci seriali na serwisach streamingowych. To dlatego Netflix za swojego głównego konkurenta uważa grę Fortnite i zamierza dotrzeć do graczy, tworząc bardziej interaktywny kontent.

Dla kogo INSIGHT DAY

Co roku udział w konferencji „MMP" bierze ok. 250 przedstawicieli branży mediowo-reklamowej, a wśród nich m.in. marketerzy, nadawcy TV, wydawcy internetowi, producenci kontentu – związani zawodowo z mediami, domami mediowymi, agencjami reklamowymi, digital, kreatywnymi, studiami produkcyjnymi.

Do udziału w Insight Day zapraszamy również osoby zainteresowane tematyką mediów, marketingu i reklamy pragnące rozwijać się zawodowo w tej branży.

KUP BILET

Szczegółowy plan konferencji

- "Rzeczpospolita" jest patronem medialnym wydarzenia

Insight Day to konferencja poświęcona komunikacji z młodym pokoleniem, czyli osobami urodzonymi pomiędzy 1995 a 2012 r. Kim są ludzie, którzy nie znali świata bez stałej łączności i natychmiastowej dostępności informacji? Warto to wiedzieć, bo w 2020 r. będą oni stanowić już 40 proc. wszystkich konsumentów!

– Marketerzy na ogół nie grają w „Fortnite", nie korzystają z TikToka i Twitcha, nie używają smartfonów Xiaomi. Nie fascynują się też elektrycznymi hulajnogami i dronami. Zrozumienie i dotarcie do pokolenia Y i Z to wyzwanie dla marek, ale także skomplikowane zadanie dla mediów i twórców treści – mówi Tomasz Wygnański, redaktor naczelny „MMP". – Na konferencji MMP Insight Day chcemy popatrzeć na młodych konsumentów z szerokiej perspektywy. Chcemy poznać ich pasje, dowiedzieć się, jak spędzają czas, jak konsumują media i jakie marki wybierają – dodaje Wygnański.

Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji