Grupa Gremi Media w 2019 r. zwiększyła skonsolidowane przychody o 6 proc., do prawie 108 mln zł. Wynik EBIDTA (zysk operacyjny plus amortyzacja) urósł o 65 proc., do 21,8 mln zł. Z kolei czysty zarobek zwiększył się o 124 proc., do 14,4 mln zł.
Większość wyniku grupy kapitałowej wypracowała notowana na NewConnect spółka matka, wydawca m.in. „Rzeczpospolitej”, „Parkietu” oraz związanych z tymi tytułami witryn internetowych. Przychody wzrosły o 4,8 proc., do 99,8 mln zł, EBITDA o 47 proc., do 19 mln zł, a zysk netto o 88 proc., do 10,5 mln zł.
– Zgodnie z zapowiedziami sprzed dwunastu miesięcy, w 2019 r. skupiliśmy się na poprawie efektywności działania całej grupy kapitałowej ze szczególnym naciskiem na spółki zależne, które dzięki temu zaczęły generować istotne zyski – komentuje Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media. – W połączeniu ze stabilnym rozwojem wydawnictwa pozwoliło to na kolejny rok dynamicznej poprawy wyników finansowych całej grupy. Osiągnięte wskaźniki rentowności EBITDA na poziomie 20 proc. czy rentowności netto na poziomie kilkunastu proc. plasują nas w ścisłej czołówce branży – podkreśla.
Jarosław Machocki, członek zarządu ds. sprzedaży, dodaje że lepszą efektywność działania grupa uzyskuje dzięki naciskowi na konwersję produktów wydawnictwa do sfery cyfrowej, która charakteryzuje się wyższą rentownością.