Redefinicja czy reset – rynek reklamy cyfrowej w poszukiwaniu odpowiedzi

„OdNowa. Redefinicja czy reset?" – pod tym hasłem odbyła się tegoroczna edycja Forum IAB. Eksperci dyskutowali o jej przyszłości.

Publikacja: 14.06.2021 09:00

Tekst powstał we Współpracy z IAB Polska

Ponad 70 prelegentów oraz trzy dni pełnych emocji prelekcji i dyskusji na temat tego, jak będzie wyglądał postpandemiczny świat w odniesieniu do relacji z konsumentami, modeli biznesowych i reklamowych, zjawisk czy trendów – oto bilans Forum IAB 2021. Tegoroczna edycja tej najbardziej inspirującej konferencji marketingowej w Polsce odbyła się w dniach 8–10 czerwca.

– Pandemia niewątpliwie przeorganizowała znany nam porządek. Zmianom uległo życie prywatne, zawodowe i relacje społeczne. Adaptacja i elastyczność stają się kluczowymi umiejętnościami. Forum IAB nie mogło nie dotknąć tych wszystkich zjawisk i nie postawić pytania: „OdNowa. Redefinicja czy reset?" – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.

Spośród 140 zgłoszeń Rada Programowa Forum IAB wyłoniła te o najwyższym poziomem merytorycznym. W efekcie eksperci marketingu, nauki i biznesu podzielili się praktycznymi rozwiązaniami i doświadczeniami oraz zaprezentowali najnowocześniejsze marketingowe rozwiązania i trendy związane ze zmianami w branży marketingowej pod wpływem pandemii.

Daniel Knapp, główny ekonomista związany z IAB Europe, w sesji otwierającej opowiedział, jak będzie wyglądała reklama online po pandemii Covid-19. Akcentował rosnący związek reklamy internetowej i platform e-commerce. Podał prognozy, zgodnie z którymi europejski rynek e-commerce w br. osiągnie wartość 1 bln euro, napędzając wydatki na reklamę w sieci.

Z prezentacji Olgi Korolec z Ringier Axel Springer Polska wynikało, że świat marketingu czuje się odpowiedzialny za nadmierny konsumpcjonizm i jego skutki dla globu. – Szukajmy takiego wzrostu, który przełoży się na wyższą jakość życia przy jednoczesnym poszanowaniu ograniczeń naszej planety – postulowała Korolec.

A jest co zmieniać. 47 proc. internautów w Polsce neguje zmiany klimatyczne, a ponad 50 proc. uważa życie ekologiczne za trudne i drogie.

Branża chce się zmierzyć z problemem równości w miejscu pracy. Pokazano wyniki badania #PoStronieKobiet mówiące, iż 58 proc. kobiet z branży marketingowej sądzi, że w tym świecie bardziej liczy się opinia mężczyzn.

Na Forum ekspertek nie zabrakło. Maja Kłobuszewska i Małgorzata Ambrożewicz (Kantar) szukały nowej definicji pokolenia baby boomers. Adrianna Kubik z They.pl dzieliła się prognozami dla rynku SVoD. W br. ma liczyć 2,2 mld subskrybentów i być warty 228 mld dol.

Wiadomo też już, jaka jest skala problemu wyłączenia tzw. third party cookies. Badanie Adform i Donata dowodzi, że 78 proc. marketerów nie ma rozwiązania lub strategii po ich wygaśnięciu.

Tekst powstał we Współpracy z IAB Polska

Ponad 70 prelegentów oraz trzy dni pełnych emocji prelekcji i dyskusji na temat tego, jak będzie wyglądał postpandemiczny świat w odniesieniu do relacji z konsumentami, modeli biznesowych i reklamowych, zjawisk czy trendów – oto bilans Forum IAB 2021. Tegoroczna edycja tej najbardziej inspirującej konferencji marketingowej w Polsce odbyła się w dniach 8–10 czerwca.

Pozostało 85% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?