Reklama
Rozwiń
Reklama

Nowe hotele w górach

Ustępujemy Czechom i Słowakom w walce o zagranicznych turystów. Brakuje nam nowoczesnych obiektów z dodatkowymi usługami

Publikacja: 10.01.2011 04:53

Czterogwiazdkowy Qubus w Bielsku-Białej

Czterogwiazdkowy Qubus w Bielsku-Białej

Foto: Archiwum

– Nasza oferta jest mało konkurencyjna dla hoteli zlokalizowanych po czeskiej i słowackiej stronie. Południowi sąsiedzi dysponują większą ich liczbą, zwłaszcza obiektami o wyższym standardzie, a infrastruktura narciarska jest u nich nowocześniejsza i lepiej rozwinięta – mówi Michał Kuliński z działu Wycen i Doradztwa firmy doradczej na rynku nieruchomości Cushman & Wakefield (C&W).

Jak wynika z ostatniego raportu C&W, po polskiej stronie coraz większa liczba hoteli podnosi standard i poszerza zakres świadczonych usług. Michał Kuliński zwraca jednak uwagę, że mimo iż obiekty hotelowe w naszych górach często położone są w niewielkiej odległości od wyciągów i orczyków oraz oferują dodatkowe usługi (np. przechowalnie sprzętu narciarskiego, transport do wyciągów), to wciąż nie są w stanie zaspokoić rosnącego popytu, zwłaszcza wymagających turystów.

Aby ich przyciągnąć, hotelarze decydują się na nowe inwestycje oraz wprowadzenie usług Spa & Wellness, rekreacyjno-sportowych czy rozrywkowych.

Jak podaje C&W, dziś prawie 59 proc. hoteli w polskich górach świadczy usługi wchodzące w zakres Spa & Wellness. Jednak pełną ofertę tych usług (salon piękności, hydroterapia, sauna, masaże, fitness-siłownia oraz bardzo często basen) oferuje jedynie 18,2 proc. obiektów. Najwięcej tego typu znajduje się w Karkonoszach (19 hoteli, 31 proc. bazy hotelowej regionu).

Natomiast około 22 proc. hoteli położonych na terenie naszych gór dysponuje basenem. Najwięcej w Karkonoszach

Reklama
Reklama

– 18 obiektów, a najmniej w Bieszczadach – tylko 2.

– Warto także zauważyć, że w Beskidach funkcjonują trzy kompleksy hotelowe, w skład których wchodzi aquapark. Są to: Hotel Solar Spa w Szczawnicy, Ośrodek Konferencyjno-Wypoczynkowy Kocierz w Andrychowie oraz Hotel Gołębiewski w Wiśle – wylicza Michał Kuliński.

Inwestorzy planują kolejne projekty hotelowe w górach. Np. w Karkonoszach w trakcie budowy jest jeden hotel czterogwiazdkowy w okolicach Jeleniej Góry i jeden hotel pięciogwiazdkowy w Karpaczu, natomiast planowane są kolejne (cztery hotele trzygwiazdkowe, cztery czterogwiazdkowe i jeden pięciogwiazdkowy).

– Rozwój bazy hotelowej powodowany jest rosnącym popytem na wysokie jakościowo usługi hotelowe i silną konkurencją ze strony hoteli położonych po czeskiej stronie Karkonoszy. Dziś baza hotelowa południowych sąsiadów jest znacznie lepiej rozwinięta, co skutkuje przejmowaniem większej części turystów zagranicznych przyjeżdżających w Karkonosze – twierdzi Michał Kuliński.

W Kotlinie Kłodzkiej w budowie jest jeden hotel trzygwiazdkowy w Bystrzycy Kłodzkiej. Planowane są cztery obiekty trzygwiazdkowe, jeden czterogwiazdkowy oraz dwa pięciogwiazdkowe. Podobnie jak w przypadku Karkonoszy dużą konkurencją dla oferty hotelowej w regionie są usługi noclegowe obiektów położonych po czeskiej stronie – zwracają uwagę eksperci C & W.

Z kolei w Beskidach powstaje dziewięć hoteli: jeden dwugwiazdkowy, siedem trzygwiazdkowych oraz jeden czterogwiazdkowy. Natomiast planowanych jest 11 hoteli (jeden dwugwiazdkowy, siedem trzygwiazdkowych, dwa czterogwiazdkowe i jeden pięciogwiazdkowy).

Reklama
Reklama

Baza noclegowa Tatr jest najlepiej rozwinięta w Polsce. W trakcie budowy znajdują się cztery obiekty (jeden trzygwiazdkowy, jeden czterogwiazdkowy i dwa pięciogwiazdkowe). Planowane są trzy hotele w standardzie: trzy-, cztero- i pięciogwiazdkowym.

W sumie w naszych górach działa 269 hoteli. Dysponują 24 tys. miejsc noclegowych w ok. 11 tys. pokoi.

[ramka][srodtytul]>czterogwiazdkowy Qubus w Bielsku-Białej [/srodtytul]

Hotel ma być otwarty w II kwartale br. (nie został jeszcze odebrany przez operatora, trwają rozmowy z inwestorem). Będzie miał ponad 200 miejsc noclegowych. Wejdzie w skład centrum handlowo-usługowego. – Goście hotelowi w każdym pokoju będą mieli m.in. bezpłatny dostęp do szybkiego Internetu i klimatyzację. W cenie noclegu jest również oferta centrum fitness z nowoczesną siłownią i sauną oraz centrum biznesowe. Dodatkowo goście będą mogli korzystać po sąsiedzku z multipleksu, galerii handlowej, banków, kafejek i klubów – informuje Krzysztof Stęplowski, specjalista ds. marketingu w sieci Qubus. [/ramka]

[ramka][srodtytul]Czterogwiazdkowy Best Western w Barcinku[/srodtytul]

Kompleks powstaje pod Jelenią Górą. Otwarcie zaplanowano na 2012 r. Hotel ma mieć 120 pokoi (w tym dwuosobowe i apartamenty). Inwestor – spółka West Real Estate – planuje rewitalizację i rozbudowę starego zespołu. – Projekt zakłada adaptację istniejących obiektów byłego ośrodka sanatoryjnego Berthelsdorf i stworzenie kompleksu hotelowego z centrum odnowy spa – informuje Katarzyna Gajda, menedżer ds. marketingu i komunikacji w West Real Estate. Hotel ma być pierwszym „zielonym” Spa & Wellness w Polsce (certyfikat LEED). Szacowana wartość inwestycji – ok. 25 mln zł. [/ramka]

– Nasza oferta jest mało konkurencyjna dla hoteli zlokalizowanych po czeskiej i słowackiej stronie. Południowi sąsiedzi dysponują większą ich liczbą, zwłaszcza obiektami o wyższym standardzie, a infrastruktura narciarska jest u nich nowocześniejsza i lepiej rozwinięta – mówi Michał Kuliński z działu Wycen i Doradztwa firmy doradczej na rynku nieruchomości Cushman & Wakefield (C&W).

Jak wynika z ostatniego raportu C&W, po polskiej stronie coraz większa liczba hoteli podnosi standard i poszerza zakres świadczonych usług. Michał Kuliński zwraca jednak uwagę, że mimo iż obiekty hotelowe w naszych górach często położone są w niewielkiej odległości od wyciągów i orczyków oraz oferują dodatkowe usługi (np. przechowalnie sprzętu narciarskiego, transport do wyciągów), to wciąż nie są w stanie zaspokoić rosnącego popytu, zwłaszcza wymagających turystów.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama