Najwyższe wpływy przynoszą producentom akcesoriów do urządzeń mobilnych wszelkie opakowania i futerały. Następnie ładowarki, materiały zabezpieczające ekrany i słuchawki. – Smartfony są coraz cieńsze i lżejsze, więc chroniące je opakowania stają się koniecznością – zauważa Marina Lu, analityk ds. badań w ABI Research. Sprzedaż wszelkich opakowań podnosić będą także ich nowe funkcje. W rezultacie rynek akcesoriów wyceniany dziś na 81,5 mld dol. w 2020 roku dobije do 101 mld dol., a średniorocznie będzie w tym czasie rósł o 4,3 proc.
Choć najwyższe wpływy pochodzą z futerałów, najszybciej będą rosły wydatki na zestawy słuchawkowe (średnie tempo wzrostu wydatków na takie produkty między 2015 i 2020 rokiem ma wynieść 5,7 proc.), zwłaszcza na słuchawki bluetooth.
Za ponad połowę rynku akcesoriów (52,9 proc.) odpowiada rynek Azji i Pacyfiku.