Moralność w biznesie ważna, ale nie dla wszystkich

Aż 80–90 proc. firm ma problemy z przeterminowanymi płatnościami, choć przedsiębiorcy mówią, że przejawem etyki jest dla nich płacenie na czas.

Publikacja: 19.10.2023 03:00

Aż 80–90 proc. firm ma problemy z przeterminowanymi płatnościami

Aż 80–90 proc. firm ma problemy z przeterminowanymi płatnościami

Foto: Adobe Stock

Opłacanie faktur od kontrahentów na czas – tak 70 proc. przedsiębiorców rozumie etykę płatniczą w biznesie. 43 proc. definiuje ją jako niezaciąganie zobowiązań finansowych, gdy wiadomo, że nie będą mogli ich uregulować. Czterech na dziesięciu uważa, że moralność to informowanie kontrahentów, kiedy ci pomylą się na swoją niekorzyść. Dla 41 proc. przedsiębiorców uczciwość w prowadzeniu biznesu to także rezygnowanie z zakupu towarów i usług, jeśli przewidują, że nie będą w stanie zapłacić za nie w terminie. Tyle samo wskazuje na dokładne zapoznawanie się z warunkami zaciągnięcia i spłaty zobowiązań finansowych. W opinii 1/3 etyka oznacza informowanie partnerów handlowych o spodziewanych opóźnieniach w regulowaniu należności. Takie dane przynosi badanie „Etyka płatnicza przedsiębiorców”, przeprowadzone na zlecenie Kaczmarski Inkasso.

Pozostało 85% artykułu

Spraw sobie prezent.
Dostęp do rp.pl do 50% taniej!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Otrzymasz dostęp do serwisu rp.pl, w tym artykułów z "Rzeczpospolitej"
i weekendowego magazynu Plus Minus.

Biznes
Nauczyciele kupują też laptopy Apple
Biznes
Spółki coraz chętniej i więcej inwestują w przerób odpadów
Biznes
Sieć jubilerska W.Kruk postawiła na Węgry
Biznes
Dzięki HSW eksport polskiej broni wystrzelił
Biznes
Potrzeba dodatkowych miliardów na służbę zdrowia
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?