Reklama

Polityka uderzyła w udziały LUG w rynku rosyjskim

Producent opraw oświetleniowych szuka kontraktów w innych krajach i walczy o poprawę marż.

Publikacja: 14.02.2016 21:00

Polityka uderzyła w udziały LUG w rynku rosyjskim

Foto: 123RF

LUG notuje potężne spadki sprzedaży na Wschodzie. Tylko w 2015 r. przychody polskiego producenta opraw oświetleniowych na rynku rosyjskim i ukraińskim były o ponad 65 proc. niższe niż rok wcześniej. – W wyniku ochłodzenia stosunków biznesowych na linii Polska–Rosja utraciliśmy możliwość realizacji niektórych inwestycji, a także straciliśmy wypracowany potencjał rynkowy. Naszą mocną stroną jest jednak geograficzna dywersyfikacja przychodów, która pozwoliła nam przerzucić ciężar wyników na inne rynki – przekonuje Ryszard Wtorkowski, prezes LUG. Udało się spółce zwiększyć sprzedaż m.in. w Unii Europejskiej. W efekcie obroty całej grupy w minionym roku skurczyły się tylko o 4 proc., do 109,6 mln zł. Z tego eksport stanowił 53 proc.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Banki a klimat, TikTok i polsko-ukraińska umowa dronowa
Biznes
Biotechnologiczne spółki z szansą na wzrosty
Biznes
Rząd zamawia druk Poradnika Bezpieczeństwa. Ile za to zapłacimy i kiedy do nas dotrze?
Biznes
Trump w Londynie, 4 mld na cybertarczę i zapowiedź głębokich reform w Niemczech
Biznes
Rosyjskie ambicje kosmiczne. Konkurent Starlinka w fazie testów?
Reklama
Reklama