Polityka uderzyła w udziały LUG w rynku rosyjskim

Producent opraw oświetleniowych szuka kontraktów w innych krajach i walczy o poprawę marż.

Publikacja: 14.02.2016 21:00

Polityka uderzyła w udziały LUG w rynku rosyjskim

Foto: 123RF

LUG notuje potężne spadki sprzedaży na Wschodzie. Tylko w 2015 r. przychody polskiego producenta opraw oświetleniowych na rynku rosyjskim i ukraińskim były o ponad 65 proc. niższe niż rok wcześniej. – W wyniku ochłodzenia stosunków biznesowych na linii Polska–Rosja utraciliśmy możliwość realizacji niektórych inwestycji, a także straciliśmy wypracowany potencjał rynkowy. Naszą mocną stroną jest jednak geograficzna dywersyfikacja przychodów, która pozwoliła nam przerzucić ciężar wyników na inne rynki – przekonuje Ryszard Wtorkowski, prezes LUG. Udało się spółce zwiększyć sprzedaż m.in. w Unii Europejskiej. W efekcie obroty całej grupy w minionym roku skurczyły się tylko o 4 proc., do 109,6 mln zł. Z tego eksport stanowił 53 proc.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes
Po ostatnich awariach X Elon Musk obiecuje powrót do pracy w swoich firmach 24/7
Biznes
Czarnogórskie biznesy Olega Deripaski. Sankcje są, ale układy też
Biznes
Demograficzne wyzwania Polski: dzietność, migracje i przyszłość gospodarki
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP