Reklama
Rozwiń
Reklama

Koniec z promowaniem medycyny estetycznej przez influencerów

Zmieniają się zasady reklamowania wyrobów i usług medycznych oraz leków. Koniec z promowaniem przez influencerów i koniec z lekarzami w reklamach.

Publikacja: 24.10.2022 18:55

Koniec z promowaniem medycyny estetycznej przez influencerów

Foto: Adobe Stock

Od 1 stycznia 2023 roku wchodzi w życie nowelizacja ustawy o wyrobach medycznych w zakresie ich reklamowania. Przepisy zmieniają się także w zakresie, który mocno dotyczy medycyny estetycznej, którą chętnie reklamowano przy pomocy influencerek w mediach społecznościowych. Zakazane będzie choćby reklamowanie w mediach społecznościowych i tradycyjnych wyrobów opartych na kwasie hialuronowym czy implantów. I to pod groźbą kary w wysokości do 2 mln złotych.

Według specjalistki od marketingu zajmującej się między innymi kampaniami dla marek medycyny estetycznej, nowe przepisy znacząco zmienią branżę.

– Trzeba pamiętać, że wśród osób aktywnie tworzących w sieci są nie tylko twórcy z branży lifestyle czy beauty, którzy promują usługi i produkty medyczne jako ich użytkownicy, ale też social media pełne są specjalistów np. lekarzy medycyny estetycznej, kosmetologów itp., którzy reklamują swoje usługi np. zabiegi, często pokazując efekty przed i po, czy działanie konkretnych preparatów czy sprzętu. To przede wszystkim ich dotyczą nowe regulacje. I to oni mogą najmocniej odczuć zakaz reklamy – powiedziała Wirtualnym Mediom Marta Soja-Bochenek.

Czytaj więcej

Raport ONZ: Kobiety w miastach czują się zagrożone. Molestowanie i dyskryminacja

Ekspertka dodawała też, że zmiany dotyczą zarówno dużych graczy na rynku, jak i małych, lokalnych gabinetów reklamujących swoje zabiegi poprzez prezentację efektów. Jednak zmiany nie ograniczają się tylko do medycyny estetycznej. Nowe przepisy, dostosowane zresztą do unijnych regulacji nr 2017/745 i 2017/746 zmieniają też zasady reklamowania leków OTC.

Reklama
Reklama

Kierowana do publicznej wiadomości reklama np. tabletek leczących objawy przeziębienia, nie będzie mogła wprowadzać w błąd i będzie musiała być sformułowana w sposób zrozumiały dla laika, czyli osoby bez wykształcenia medycznego. Co więcej w reklamach nie będzie można już posługiwać się wizerunkiem personelu lekarskiego i pielęgniarskiego oraz farmaceutycznego. Mają też zniknąć reklamy, których akcja toczy się w aptekach czy gabinetach lekarskich. Te same zasady będą dotyczyć suplementów diety.

Zainteresowane branże – czyli producenci leków, suplementów oraz właściciele gabinetów medycyny estetycznej – mają czas na dostosowanie swoich kampanii reklamowych do 30 czerwca 2023 roku, jeżeli zaczną się one przed 1 stycznia.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama