materiały prasowe

Platforma Znanija skierowana jest do uczniów z Rosji, Ukrainy, Białorusi i Kazachstanu, a należy do edukacyjnego potentata Brainly.

Firma podaje w oświadczeniu, iż na początku tego tygodnia Brainly otrzymała od Roskomnadzoru (Rosyjska Federalna Służba Nadzoru Komunikacji, Informatyki i Środków Masowych) żądanie usunięcia treści związanych z wojną w Ukrainie z Bazy Wiedzy na platformie Znanija, z której korzysta ponad 45 milionów użytkowników w całej Ukrainie, Rosji, Białorusi i Kazachstanie.

- Oczywiście nie spełnimy tego żądania. Usunięcie takich treści z naszej Bazy Wiedzy byłoby sprzeczne z naszą misją i naruszyłoby zaufanie naszych użytkowników, którzy polegają na platformie, jako źródle sprawdzonych informacji i materiałów do nauki - czytamy w oświadczeniu.

Dalej Brainly podaje iż po inwazji Rosji na Ukrainę postanowiono zwiększyć widoczność odpowiedzi związanych z tą wojną na platformie, zapewniając lepszy dostęp do nieocenzurowanych informacji o konflikcie, jego kontekście historycznym i trwającej reakcji międzynarodowej. Ponadto, od początku marca Brainly wyłączyło wszystkie reklamy i płatności na Znanija.

W konsekwencji dostęp do Znanija z terytorium Rosji został zablokowany przez Roskomnadzor.

- Dziesiątki milionów użytkowników Znanija zobaczyło naszą wiadomość odsyłającą do odpowiedzi na pytanie o wojnę w Ukrainie<https://znanija.com/app/task/ukraine>, a prawie milion tę odpowiedź przeczytało. Nasz zespół Znanija nadal zapewni użytkownikom ukraińsko- i rosyjskojęzycznym dostęp do platformy, z miejsc, z których będzie to możliwe - czytamy.