Próchnik zwiększył sprzedaż o 10 proc.

W ubiegłym miesiącu odzieżowa grupa zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży, ale wyraźnie wolniejszy niż konkurencyjne Bytom czy Vistula.

Publikacja: 03.06.2015 12:45

W maju grupa Próchnika wypracowała 4,04 mln zł przychodów ze sprzedaży detalicznej, co oznacza wzrost o 10 proc. wobec ubiegłego roku. Nieco lepiej, podobnie jak w poprzednim miesiącu, poradził sobie brand Adam Feliks Próchnik, który zwiększył sprzedaż o 12 proc., do 2,96 mln zł. Z kolei ekskluzywna marka Rage Age poprawiła przychody o 7 proc., do 1,08 mln zł. Sklep internetowy wypracował 79 tys. zł przychodów (rok temu nie funkcjonował).

Majowe tempo wzrostu sprzedaży Próchnika jest wyższe niż w kwietniu, kiedy obroty grupy zwiększyły się o 8 proc. Trudno jednak ocenić te wyniki, bo spółka z Łodzi nie publikuje osiąganych marż. Istnieje więc możliwość, że wzrost obrotów został osiągnięty przecenami kolekcji, a przez to okupiony niższą marżą i zyskiem brutto na sprzedaży. Nie wiadomo też jak zmieniła się powierzchnia handlowa grupy w tym czasie i jaka była sprzedaż porównywalna.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca