Reklama

Próchnik zwiększył sprzedaż o 10 proc.

W ubiegłym miesiącu odzieżowa grupa zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży, ale wyraźnie wolniejszy niż konkurencyjne Bytom czy Vistula.

Publikacja: 03.06.2015 12:45

W maju grupa Próchnika wypracowała 4,04 mln zł przychodów ze sprzedaży detalicznej, co oznacza wzrost o 10 proc. wobec ubiegłego roku. Nieco lepiej, podobnie jak w poprzednim miesiącu, poradził sobie brand Adam Feliks Próchnik, który zwiększył sprzedaż o 12 proc., do 2,96 mln zł. Z kolei ekskluzywna marka Rage Age poprawiła przychody o 7 proc., do 1,08 mln zł. Sklep internetowy wypracował 79 tys. zł przychodów (rok temu nie funkcjonował).

Majowe tempo wzrostu sprzedaży Próchnika jest wyższe niż w kwietniu, kiedy obroty grupy zwiększyły się o 8 proc. Trudno jednak ocenić te wyniki, bo spółka z Łodzi nie publikuje osiąganych marż. Istnieje więc możliwość, że wzrost obrotów został osiągnięty przecenami kolekcji, a przez to okupiony niższą marżą i zyskiem brutto na sprzedaży. Nie wiadomo też jak zmieniła się powierzchnia handlowa grupy w tym czasie i jaka była sprzedaż porównywalna.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Trump daje szansę Putinowi, wydatki socjalne windują dług, Wlk. Brytania i OZE
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Imperium zbudowane przez Zygmunta Solorza bliskie ważnego rozstrzygnięcia
Biznes
System kaucyjny w pytaniach i odpowiedziach. Wyjaśniamy, jak to działa
Biznes
Zmiany we władzach Elektrimu. Wieloletnia menedżerka zamiast Zygmunta Solorza
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama