Reklama

Próchnik zwiększył sprzedaż o 10 proc.

W ubiegłym miesiącu odzieżowa grupa zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży, ale wyraźnie wolniejszy niż konkurencyjne Bytom czy Vistula.

Publikacja: 03.06.2015 12:45

W maju grupa Próchnika wypracowała 4,04 mln zł przychodów ze sprzedaży detalicznej, co oznacza wzrost o 10 proc. wobec ubiegłego roku. Nieco lepiej, podobnie jak w poprzednim miesiącu, poradził sobie brand Adam Feliks Próchnik, który zwiększył sprzedaż o 12 proc., do 2,96 mln zł. Z kolei ekskluzywna marka Rage Age poprawiła przychody o 7 proc., do 1,08 mln zł. Sklep internetowy wypracował 79 tys. zł przychodów (rok temu nie funkcjonował).

Majowe tempo wzrostu sprzedaży Próchnika jest wyższe niż w kwietniu, kiedy obroty grupy zwiększyły się o 8 proc. Trudno jednak ocenić te wyniki, bo spółka z Łodzi nie publikuje osiąganych marż. Istnieje więc możliwość, że wzrost obrotów został osiągnięty przecenami kolekcji, a przez to okupiony niższą marżą i zyskiem brutto na sprzedaży. Nie wiadomo też jak zmieniła się powierzchnia handlowa grupy w tym czasie i jaka była sprzedaż porównywalna.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Trump w Londynie, 4 mld na cybertarczę i zapowiedź głębokich reform w Niemczech
Biznes
Rosyjskie ambicje kosmiczne. Konkurent Starlinka w fazie testów?
Biznes
Potężny atak hakerski. Wyciekły dane logowania ponad 140 tysięcy kont Polaków
Biznes
Sankcje na Rosję opóźnione, spór CDU–SPD i propozycja reparacji Prezydenta
Biznes
Co dalej z prezesem UKE? Zanosi się na bezkrólewie
Reklama
Reklama