Jak podał branżowy newsletter Presserwis, najwięcej wydał na reklamy według cenników operator Orange Polska: 15,12 mln zł. To o 4,9 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samym czasie. Kolejny był właściciel Playa – P4. Jego wydatki to 289,24 mln zł (wzrost r/r o 12,5 proc.), a za nim uplasował się Polkomtel (właściciel Plusa) z  reklamowymi wydatkami na poziomie 216,33 mln zł ( wzrost o 9,7 proc.). T-Mobile wydał 201,17 mln zł (wzrost aż o 28 proc.), a Virgin Mobile Polska: 35,86 mln zł (to kilkanaście razy więcej niż rok wcześniej).

Szacunki Kantar Media są wyliczane w oparciu o cenniki reklam w mediach. W praktyce oznacza to zazwyczaj, że są znacznie zawyżone – nie uwzględniają bowiem rabatów, jakich udzielają reklamodawcom (zwłaszcza tym dużym, do których zaliczają się telekomy) firmy mediowe.