Reklama

NCBiR wesprze badania międzynarodowe

Aż 14 nowych konkursów i 16 naborów w już realizowanych programach – to propozycje Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w obszarze międzynarodowych programów badawczych i współpracy dwustronnej w 2016 roku.

Publikacja: 15.02.2016 09:20

– NCBiR bierze udział w realizacji wielu międzynarodowych programów badań naukowych i prac rozwojowych, w tym programów współfinansowanych ze środków zagranicznych. Realizacja programów przyczynia się do wzmacniania pozycji polskich jednostek badawczych oraz przedsiębiorstw prowadzących prace B+R na arenie międzynarodowej, w szczególności w Europejskiej Przestrzeni Badawczej (ERA) – podaje NCBiR.

Najważniejszym i jednocześnie największym w historii programem finansowania badań naukowych i innowacji w Unii Europejskiej jest Horyzont 2020, którego budżet na lata 2014-2020 wynosi prawie 80 mld euro. W jego ramach stworzono spójny w Europie system finansowania innowacji: od koncepcji naukowej, poprzez etap badań, aż po wdrożenie nowych rozwiązań, produktów czy technologii. W Horyzoncie 2020 została zaproponowana nowa formuła programu ERA-NET „CO-FUND", która jest połączeniem dotychczasowych inicjatyw typu ERA-NET i ERA-NET Plus.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama