Reklama
Rozwiń
Reklama

Trudny bój z hakerami. Policja radzi sobie coraz gorzej

Liczba cyberprzestępstw w Polsce rośnie lawinowo, spada natomiast ich wykrywalność.

Aktualizacja: 12.03.2021 11:26 Publikacja: 11.03.2021 21:00

Trudny bój z hakerami. Policja radzi sobie coraz gorzej

Foto: Adobe Stock

Zawrotną kwotę ponad biliona dolarów straciła w zeszłym roku światowa gospodarka z powodu cyberprzestępstw. Jaka jest skala problemu w Polsce? „Rzeczpospolita" zebrała dane, które są ujęte w statystykach policji jako stwierdzone przestępstwa dotyczące cyberbezpieczeństwa. W sumie w 2020 r. było ich niemal 55 tys. To o ponad połowę więcej niż cztery lata wcześniej.

Eksperci zgodnie twierdzą, że te statystyki są niepokojące. Nie dość, że liczba przestępstw komputerowych rośnie, to spada ich wykrywalność. Dramatycznie niska jest na przykład w przypadku ataków na bankowość elektroniczną – w ubiegłym roku wyniosła mniej niż 10 proc.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Dywersja na kolei, Trump poprze sankcje na partnerów Rosji i apel von der Leyen
Biznes
Za mało kobiet w zarządach, kryzys ofert IT w UE, Trump znosi cła na żywność
Biznes
Tak Unia Europejska pomaga Putinowi. Polska niechlubnym liderem
Biznes
Miliardy dla startupów, UE uderza w eksport Chin i walka z korupcją w Kijowie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Afera korupcyjna na Ukrainie, tania energia, Pekin puszcza oko do Madrytu
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama