Reklama
Rozwiń

Nowy zawsze najatrakcyjniejszy

Polacy są coraz bardziej świadomi tego, co dzieje się na rynku usług finansowych oferowanych przez banki. Aby przyciągnąć klientów, nie wystarczy już sławetne straszenie „wielką fuzją" (tak kiedyś w reklamie jeden z rywali próbował zrazić klientów do konkurencji).

Publikacja: 19.12.2017 21:46

Nowy zawsze najatrakcyjniejszy

Foto: Bloomberg

Teraz konsolidacja na rynku tak przybrała na sile (właściciela zmieniły choćby Alior i Pekao, a w ostatnich dniach ogłoszono przejęcie Deutsche Banku przez BZ WBK), że nikomu nie przychodzi to do głowy.

Rynek jest tak mocno konkurencyjny, że o nowych klientów coraz trudniej. To pewien paradoks, bo według badań co piąty Polak konta nie ma, a w tej grupie wielu po prostu go nie chce. Banki starają się znaleźć kolejne nisze. Są już więc oferty dla młodzieży, młodych małżeństw, wiele banków oferuje kontakt z administracją rządową. Szczególnie spektakularne było tu umożliwienie składania wniosków w programie 500+.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Upały dołują światowe PKB
Opinie Ekonomiczne
Michał Hetmański, Kamil Laskowski: Hutnictwo to wyjątek od piastowskiej doktryny Tuska
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Obniżka podatków to miraż. Należałoby je podnieść – na obronę
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Wiadomość o śmierci Zachodu nieco przesadzona
Opinie Ekonomiczne
Marian Gorynia: Dlaczego organizujemy Kongres Ekonomistów Polskich?