fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Nowy zawsze najatrakcyjniejszy

Bloomberg
Polacy są coraz bardziej świadomi tego, co dzieje się na rynku usług finansowych oferowanych przez banki. Aby przyciągnąć klientów, nie wystarczy już sławetne straszenie „wielką fuzją" (tak kiedyś w reklamie jeden z rywali próbował zrazić klientów do konkurencji).

Teraz konsolidacja na rynku tak przybrała na sile (właściciela zmieniły choćby Alior i Pekao, a w ostatnich dniach ogłoszono przejęcie Deutsche Banku przez BZ WBK), że nikomu nie przychodzi to do głowy.

Rynek jest tak mocno konkurencyjny, że o nowych klientów coraz trudniej. To pewien paradoks, bo według badań co piąty Polak konta nie ma, a w tej grupie wielu po prostu go nie chce. Banki starają się znaleźć kolejne nisze. Są już więc oferty dla młodzieży, młodych małżeństw, wiele banków oferuje kontakt z administracją rządową. Szczególnie spektakularne było tu umożliwienie składania wniosków w programie 500+.

Kolejną grupą, ku której piarowcy banków kierują swe zainteresowanie, są przedsiębiorcy. Wiadomo, że największe firmy mają poważne, wieloletnie powiązania ze swoimi kredytobiorcami. Tam zmiany kont następują sporadycznie. Zwłaszcza jeśli miałyby się wiązać ze zmianą numerów rachunków dla klientów detalicznych.

Łatwiejszym...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA