fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Gospodarka

BuyPoland.pl na pomoc gospodarce

Tomasz Kobierski, wiceprezes zarządu Grupy MTP
Fotorzepa/Magdalena Ostrowicka
W dobie kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa to może pomóc wielu firmom stanąć na nogi – przekonuje wiceprezes zarządu Grupy MTP Tomasz Kobierski. Firma właśnie uruchomiła nowe narzędzie pozwalające zagranicznym klientom dotrzeć do polskich producentów – internetową platformę BuyPoland.pl.

Materiał powstał przy współpracy z Grupą MTP

Targi są jedną z ważniejszych form budowania relacji biznesowych, które finalnie przekładają się na wyniki finansowe firm. To tutaj prezentuje się produkty, nawiązuje kontakty, sprzedaje i kupuje. Obecnie jednak w sytuacji gospodarczej wywołanej koronawirusem potrzebne są nowe narzędzia, które targi uzupełnią.

– Grupa MTP od blisko stu lat tworzy różnego rodzaju narzędzia promocji polskiej gospodarki – mówi Tomasz Kobierski, wiceprezes zarządu Grupy MTP. – Od lat najbardziej znane są targi, wydarzenia i konferencje, cały czas szukamy jednak nowych rozwiązań. Mamy zasoby, znamy zagraniczne rynki, mamy wypracowane od lat kontakty i relacje z przedsiębiorcami, jesteśmy rozpoznawalną marką. Postanowiliśmy to wykorzystać do stworzenia BuyPoland.pl, które pomoże rozruszać polską gospodarkę w wielu sektorach po trudnym czasie pandemii i zastoju. BuyPoland.pl to miejsce, gdzie przyszli kupcy będą mogli dowiadywać się o potencjale eksportowym polskich firm opartym zarówno na ich własnych produktach, jak i wolnych mocach produkcyjnych.

Na razie na platformie BuyPoland.pl obecni są producenci reprezentujący trzy branże: meblarską, stolarkę otworową i mody. To silne i dynamicznie rozwijające się sektory naszej gospodarki – Polska jest pierwszym w Europie, a drugim na świecie eksporterem mebli. 90 proc. naszych mebli sprzedawanych jest poza krajem, a branża meblarska bardzo dotkliwie odczuła skutki koronawirusa. W Unii Europejskiej jesteśmy największym producentem stolarki drzwiowej i otworowej, a wartość polskiej produkcji wynosi 3,73 mld euro. Przemysł mody jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż w Polsce i wart jest ponad 30 mld zł.

Dziś na stronie BuyPoland.pl znaleźć można blisko tysiąc przedsiębiorstw, a ich lista jest stale uzupełniana. To zarówno duże firmy, działające od lat na międzynarodowych rynkach i mogące zrealizować każdy rodzaj zamówienia, jak i małe, często bardzo niszowe, którym trudniej się przebić z informacją o swojej ofercie. Baza obejmuje producentów sprzedających pod własnymi markami oraz dostawców produktów dla innych firm. Każdy podmiot ma na stronie swoją wizytówkę – krótki opis działalności oraz dane adresowe, a także link do strony internetowej.

W najbliższym czasie na platformie pojawią się przedstawiciele kolejnych branż. Już w opracowaniu jest lista producentów żywności oraz producentów jachtów, a uruchomienie kolejnych kategorii platformy będzie uzależnione od zainteresowania poszczególnych branż gospodarki.

Od BuyPoland.pl do Subcontracting

Firmy, które pojawiają się na platformie, mogą liczyć na szeroką promocję za granicą.

– Strategią platformy jest komunikacja ze wszystkimi kupcami, których dzisiaj znamy, oraz wzmocnienie kampaniami internetowymi na rynkach, na których koronawirus będzie odpuszczał, a życie społeczne i gospodarcze będzie ożywało – tłumaczy Tomasz Kobierski. – To pozwoli nam elastycznie prowadzić kampanię na terenie całego świata. Mamy nadzieję, że po ustaniu pandemii te kontakty polskim przedsiębiorcom uda się utrzymać, a taką okazją będą planowane na wrzesień lub październik targi Subcontracting Poland skierowane do kupców z zagranicy.

Subcontracting Poland to nowy projekt Grupy MTP. Ambicją tych targów będzie zaprezentowanie zagranicznym kupcom całego potencjału polskiej gospodarki. Grupa MTP zaprosiła Ministerstwo Rozwoju i instytucje rządowe wspierające eksport i rozwój gospodarki do współorganizowania tego wydarzenia.

– Wierzymy, że nie ma dobrego biznesu bez kontaktów bezpośrednich. Pandemia tego nie zmieni. Dlatego BuyPoland.pl i Subcontracting są kompleksową propozycją dla firm. Platforma pozwala wyszukiwać nowych klientów, natomiast spotkania na targach dają szansę na zbudowanie długofalowych relacji biznesowych – mówi Tomasz Kobierski. W sytuacji gospodarczej w czasie koronawirusa każde wiarygodne źródło wiedzy o polskim biznesie oraz każda forma budowania bezpośrednich, długofalowych relacji biznesowych są teraz na wagę złota – dodaje.

Odpowiedź na wyzwania

Eksperci są zgodni, że czeka nas przynajmniej spowolnienie gospodarcze. W takich czasach firmom potrzebne będzie wsparcie finansowe, ale również narzędzia, które pozwolą im samym znaleźć kupców i nowe rynki zbytu.

– Pandemia koronawirusa z pewnością postawi przed wieloma firmami konieczność zrewidowania ich dotychczasowej strategii eksportowej. Nadmierna konsolidacja dostaw spowodowała u części producentów problemy z płynnością produkcji, gdy poszczególne rynki zamykały się w związku z pandemią. Firmy europejskie uzmysłowiły sobie, że potrzebują nowych partnerów. Pamiętajmy też, że polska gospodarka jest mocno nastawiona na eksport, więc będzie też szukała nowych kontaktów. Zatem proeksportowa platforma digitalowa dla największych polskich branż to odpowiedź na wyzwania tego czasu – podsumowuje Tomasz Kobierski.

- Materiał powstał przy współpracy z Grupą MTP

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA