Aktualizacja: 18.12.2017 22:41 Publikacja: 18.12.2017 20:00
2 zdjęcia
ZobaczFoto: Adobe Stock
Polska ma ambicję, by zostać fintechowym hubem w naszym regionie Europy. – Mamy do tego potencjał – przekonuje Paweł Widawski, prezes fundacji FinTech Poland.
Jak podkreśla, nasz sektor bankowy należy do jednego z najbardziej innowacyjnych na świecie. Banki uruchamiają tu w swoich strukturach akceleratory dla startupów, ponadto sprawdził się już model kooperacji tzw. fintechów z instytucjami bankowymi, czego przejawem jest m.in. popularność płatności w internecie za pośrednictwem tzw. pay-by-linków (w ten sposób realizowanych jest 70–80 proc. płatności w sieci). – Do tego mamy świetną kadrę informatyków, a swoje centra outsourcingu uruchamiają tu międzynarodowe instytucje finansowe – wylicza Widawski.
Polska kultura finansowa stoi w rozkroku między deklarowaną uczciwością a „sprytem” dnia codziennego, który częs...
Liczymy, że mali i średni przedsiębiorcy przy okazji nowych inwestycji coraz częściej będą sięgać po nasze produ...
Auta z drugiej ręki stanowią realną alternatywę dla nowych, stając się optymalnym i przemyślanym wyborem kierowc...
To ważny dzień dla wierzycieli Cinkciarza. 26 listopada o północy mija termin na zgłaszanie wierzytelności w sys...
Dzięki Funduszom Europejskim dla Polski Wschodniej (FEPW) firmy z tego regionu mają nowe możliwości na finansowanie innowacyjnych pomysłów. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oferuje startupom w Polsce Wschodniej dostęp do siedmiu Platform startowych, które dają realne wsparcie lokalnych biznesów i zwiększenie konkurencyjność przedsiębiorstw. Są to partnerstwa ośrodków innowacji dające darmowe, kompleksowe programy wsparcia startupów od momentu rejestracji spółki.
Prawie 55 mld zł kosztowały w ub.r. branżowe przywileje emerytalno-rentowe. Tyle z budżetu przeznaczono na świad...
Robotyzacja procesów budowlanych przestała być futurystyczną wizją. Staje się realnym narzędziem, które można zastosować tu i teraz. Na współczesnym placu budowy rola człowieka będzie się zmieniać – mówi Mirosław Rzeszutko, Head of Product Management w firmie wienerberger.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas