fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Covid-19

Koronawirus. Cypr: Śmierć 39-latki. Zakrzep po szczepieniu AstraZeneką

Szczepionka AstraZeneca
Fotorzepa, Marian Zubrzycki
W cypryjskim szpitalu zmarła 39-letnia Brytyjka, po tym jak wykryto u niej incydent zakrzepowo-zatorowy po szczepieniu szczepionką AstraZeneca - informuje Cypryjska Agencja Informacyjna.

Przypadek ten ma zbadać Europejska Agencja ds. Leków (EMA) - informują cypryjskie władze.

39-latka, która trafiła na oddział intensywnej opieki medycznej szpitala w Nikozji, otrzymała pierwszą dawkę szczepionki AstraZeneca 6 maja, w mieście Pafos, na zachodnim brzegu wyspy.

Kilka dni później pojawiły się u niej objawy, które - jak się okazało - były związane z "poważnym incydentem zakrzepowo-zatorowym".

Cypryjskie władze rozpoczęły już postępowanie mające wyjaśnić czy incydent ten był związany z podaniem szczepionki AstraZeneca.

Na Cyprze badane są też cztery inne przypadki incydentów zakrzepowo-zatorowych po szczepieniach na COVID-19 - trzy z nich wystąpiły po podaniu szczepionki AstraZeneca, jeden - po podaniu szczepionki Pfizer/BioNTech.

Na Cyprze co najmniej 49 proc. dorosłych mieszkańców wyspy otrzymało co najmniej jedną dawkę szczepionki na COVID-19. 21 proc. jest w pełni zaszczepionych.

W kraju, od początku epidemii, wykryto 71 911 zakażeń. 354 zakażone osoby zmarły.

Źródło: AFP
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA