Reklama

Dobre recenzje najważniejsze dla klientów

Kiepskie opinie kupujących są dla sklepów największym problemem i mogą przesądzić o ich przetrwaniu na rynku.

Publikacja: 25.09.2020 10:08

Dobre recenzje najważniejsze dla klientów

Foto: Adobe Stock

Według analizy firmy ZenBusiness dla nowych firm negatywne recenzje są ciosem w prawie 100 proc. przypadków, a dla tych z dłuższym stażem rynkowym w 97 proc. Wniosek jest prosty, klienci przestali wierzyć reklamie, a zaczęli szukać rekomendacji w sieci, zazwyczaj wśród ludzi obcych, a często nawet – anonimowych.

– Klasyczna reklama stała się dla ludzi niewiarygodna. Zmanipulowana, pełna gwiazdek i paragrafów, zbyt często nie odnosi się do rzeczywistych cech produktu - mówi Sascha Stockem, prezes Nethansa, spółki specjalizującej się w e-commerce oraz wsparciu sprzedaży na platformie handlowej Amazon. - Doskonałym przykładem, takich działań są liczne kampanie gigantów świata IT, którzy prezentując możliwości fotograficzne produkowanych przez siebie smartfonów, wykorzystywali tak naprawdę zdjęcia studyjne, wykonane profesjonalnymi aparatami o wartości samochodu, a nie telefonu – dodaje.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Biotechnologiczne spółki z szansą na wzrosty
Biznes
Rząd zamawia druk Poradnika Bezpieczeństwa. Ile za to zapłacimy i kiedy do nas dotrze?
Biznes
Trump w Londynie, 4 mld na cybertarczę i zapowiedź głębokich reform w Niemczech
Biznes
Rosyjskie ambicje kosmiczne. Konkurent Starlinka w fazie testów?
Biznes
Potężny atak hakerski. Wyciekły dane logowania ponad 140 tysięcy kont Polaków
Reklama
Reklama