Rewolucyjne zmiany w McDonald's

Amerykańska sieć restauracji wprowadza innowacyjną ofertę. Od 11 września Polacy, jako pierwsi w Europie, będą mogli skomponować własnego burgera, wybierając spośród kilkudziesięciu składników – na razie będzie to możliwe tylko w trzech lokalach w Warszawie.

Publikacja: 13.09.2015 21:00

Rewolucyjne zmiany w McDonald's

Foto: Bloomberg

Jeżeli testy wypadną pomyślnie, usługa Create Your Taste będzie dostępna w pozostałych lokalach w Polsce, a docelowo w innych krajach europejskich.

Wprowadzenie projektu jest ściśle powiązane z samoobsługowymi, interaktywnymi kioskami cyfrowymi, za pomocą których składane są zamówienia. Dodatkowo wszyscy korzystający z usługi Create Your Taste będą obsługiwani w systemie „serwis do stolika". Rozwiązanie jako pierwsze pojawiło się w Australii. Format ten sprawdza się też od pewnego czasu w Korei Południowej czy w Hongkongu. Usługa jest obecnie testowana w USA i Kanadzie.

Dlaczego Amerykanie wybrali Polskę jako kraj testowy dla Europy? – Mogę powiedzieć, że jeżeli chodzi o polski rynek, to naprawdę jest to historia sukcesu. Notujemy zarówno wzrosty sprzedaży, zysku operacyjnego, jak i liczby klientów – mówi „Rz" Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych w McDonald's. Dodatkowo jedna z najbardziej rozpoznawalnych firm na świecie umieściła Polskę w grupie ośmiu krajów o największym potencjale. Znaleźliśmy się obok Rosji czy Chin.

359 restauracji McDonald's działa obecnie w Polsce.

Kłapa nie ukrywa, że sieć przygląda się konkurencji, a powyższa nowość w McDonald's, którą nazywa rewolucją, jest odpowiedzią na potrzeby młodego pokolenia – tzw. millenialsów. W zeszłym roku McDonald's. otworzył w Polsce 27 restauracji. W tym roku tempo otwarć ma być podobne. Jedna lokalizacja to inwestycja rzędu 7–8 mln zł. Firma mocno rozwija franczyzę, obecnie 65 proc. spośród wszystkich 359 lokali funkcjonuje w takim właśnie modelu. W przyszłym roku McDonald's zamierza utrzymać tempo rozwoju w Polsce i nie zamierza oddawać pozycji nr jeden na rynku gastronomii sieciowej. Największej ekspansji w 2016 r. można się spodziewać w lokalach typu Mc Drive.

– Pamiętajmy, że dzięki rozwojowi kreujemy nowe miejsca pracy. W tym roku będzie ich około tysiąca. Zależy nam na dobrych stosunkach z naszym personelem, w związku z czym nie stosujemy tzw. śmieciówek. Wszyscy u nas mają umowę o pracę – podsumowuje Kłapa.

MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z McDONALD'S

Jeżeli testy wypadną pomyślnie, usługa Create Your Taste będzie dostępna w pozostałych lokalach w Polsce, a docelowo w innych krajach europejskich.

Wprowadzenie projektu jest ściśle powiązane z samoobsługowymi, interaktywnymi kioskami cyfrowymi, za pomocą których składane są zamówienia. Dodatkowo wszyscy korzystający z usługi Create Your Taste będą obsługiwani w systemie „serwis do stolika". Rozwiązanie jako pierwsze pojawiło się w Australii. Format ten sprawdza się też od pewnego czasu w Korei Południowej czy w Hongkongu. Usługa jest obecnie testowana w USA i Kanadzie.

Biznes
Rewolucyjny lek na odchudzenie Ozempic może być tańszy i kosztować nawet 20 zł
Biznes
Igor Lewenberg, właściciel Makrochemu: Niesłusznie objęto nas sankcjami
Biznes
Wojna rozpędziła zbrojeniówkę
Biznes
Standaryzacja raportowania pozafinansowego, czyli duże wyzwanie dla firm
Biznes
Lego mówi kalifornijskiej policji „dość”. Poszło o zdjęcia przestępców