Reklama

Rewolucyjne zmiany w McDonald's

Amerykańska sieć restauracji wprowadza innowacyjną ofertę. Od 11 września Polacy, jako pierwsi w Europie, będą mogli skomponować własnego burgera, wybierając spośród kilkudziesięciu składników – na razie będzie to możliwe tylko w trzech lokalach w Warszawie.

Publikacja: 13.09.2015 21:00

Rewolucyjne zmiany w McDonald's

Foto: Bloomberg

Jeżeli testy wypadną pomyślnie, usługa Create Your Taste będzie dostępna w pozostałych lokalach w Polsce, a docelowo w innych krajach europejskich.

Wprowadzenie projektu jest ściśle powiązane z samoobsługowymi, interaktywnymi kioskami cyfrowymi, za pomocą których składane są zamówienia. Dodatkowo wszyscy korzystający z usługi Create Your Taste będą obsługiwani w systemie „serwis do stolika". Rozwiązanie jako pierwsze pojawiło się w Australii. Format ten sprawdza się też od pewnego czasu w Korei Południowej czy w Hongkongu. Usługa jest obecnie testowana w USA i Kanadzie.

Dlaczego Amerykanie wybrali Polskę jako kraj testowy dla Europy? – Mogę powiedzieć, że jeżeli chodzi o polski rynek, to naprawdę jest to historia sukcesu. Notujemy zarówno wzrosty sprzedaży, zysku operacyjnego, jak i liczby klientów – mówi „Rz" Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych w McDonald's. Dodatkowo jedna z najbardziej rozpoznawalnych firm na świecie umieściła Polskę w grupie ośmiu krajów o największym potencjale. Znaleźliśmy się obok Rosji czy Chin.

359 restauracji McDonald's działa obecnie w Polsce.

Kłapa nie ukrywa, że sieć przygląda się konkurencji, a powyższa nowość w McDonald's, którą nazywa rewolucją, jest odpowiedzią na potrzeby młodego pokolenia – tzw. millenialsów. W zeszłym roku McDonald's. otworzył w Polsce 27 restauracji. W tym roku tempo otwarć ma być podobne. Jedna lokalizacja to inwestycja rzędu 7–8 mln zł. Firma mocno rozwija franczyzę, obecnie 65 proc. spośród wszystkich 359 lokali funkcjonuje w takim właśnie modelu. W przyszłym roku McDonald's zamierza utrzymać tempo rozwoju w Polsce i nie zamierza oddawać pozycji nr jeden na rynku gastronomii sieciowej. Największej ekspansji w 2016 r. można się spodziewać w lokalach typu Mc Drive.

Reklama
Reklama

– Pamiętajmy, że dzięki rozwojowi kreujemy nowe miejsca pracy. W tym roku będzie ich około tysiąca. Zależy nam na dobrych stosunkach z naszym personelem, w związku z czym nie stosujemy tzw. śmieciówek. Wszyscy u nas mają umowę o pracę – podsumowuje Kłapa.

MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z McDONALD'S

Jeżeli testy wypadną pomyślnie, usługa Create Your Taste będzie dostępna w pozostałych lokalach w Polsce, a docelowo w innych krajach europejskich.

Wprowadzenie projektu jest ściśle powiązane z samoobsługowymi, interaktywnymi kioskami cyfrowymi, za pomocą których składane są zamówienia. Dodatkowo wszyscy korzystający z usługi Create Your Taste będą obsługiwani w systemie „serwis do stolika". Rozwiązanie jako pierwsze pojawiło się w Australii. Format ten sprawdza się też od pewnego czasu w Korei Południowej czy w Hongkongu. Usługa jest obecnie testowana w USA i Kanadzie.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Innowacja wymaga odwagi
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Nadchodzi „przebudzenie”? Eksperci prognozują lepsze czasy dla start-upów
Biznes
Polacy szukają oszczędności, UE odcina się od rosyjskiego gazu, awaria Amazona
Biznes
Lotniska się rozwijają pomimo prawa zamówień publicznych
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Europa w zielonym garniturze – czas na korektę kursu
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama