Reklama

Plastik w sklepach staje się wrogiem publicznym numer jeden

Sklepy spożywcze na wyścigi wprowadzają ekologiczne rozwiązania.

Aktualizacja: 29.06.2019 12:55 Publikacja: 29.06.2019 08:00

Ekologia zaczyna zmieniać modele biznesowe wielu firm

Ekologia zaczyna zmieniać modele biznesowe wielu firm

Foto: shutterstock

Walka z plastikiem przeniosła siew dużej części na sklepowy front, a firmy nawet wyprzedzają regulacje prawne. Unia Europejska już przegłosowała zakaz sprzedaży jednorazowych produktów plastikowych od 2021 r. – chodzi o sztućce, słomki czy talerze.

Problem ma bowiem coraz większą skalę, sektor tworzyw sztucznych w Europie (producenci surowców, produktów i maszyn) zatrudnia 1,5 mln osób i generuje 340 mld euro obrotów. Sam rynek opakowań w Polsce szacowany jest na 33,5 mld zł, z czego około połowy stanowią opakowania z tworzyw sztucznych.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
43 mld euro z UE dla Polski, wyzwanie demograficzne i rozwój energetyki w Afryce
Biznes
Premier Donald Tusk wskazał nowego prezesa UKE. Teraz zagłosuje Sejm
Biznes
Upadek rządu we Francji, drony nad Polską i apel producentów aut elektrycznych
Biznes
Nie ma przedsiębiorczości bez stabilności
Biznes
USA zwiększą presję na Rosję? Koszty braku zaufania i kara UE dla Google
Reklama
Reklama