Reklama

Zmarł Jack Welch

W wieku 84 lat zmarł Jack Welch, prezes koncernu General Electric w latach 1981 – 2001. Za jego rządów wartość rynkowa GE wzrosła 40-krotnie. Welch był jednym z najbardziej znanych amerykańskich menedżerów.

Aktualizacja: 02.03.2020 14:46 Publikacja: 02.03.2020 14:23

W wieku 84 lat zmarł Jack Welch, prezes koncernu General Electric w latach 1981 – 2001.

W wieku 84 lat zmarł Jack Welch, prezes koncernu General Electric w latach 1981 – 2001.

Foto: Bloomberg

Welch urodził się 19 listopada 1935 r. w miejscowości Peabody w stanie Massachusetss. Jego rodzice mieli pochodzenie irlandzkie. Ukończył Uniwersytet Illinois z dyplomem inżyniera chemii a w 1960 r. zaczął pracować w General Electric. W 1968 r. był już wicedyrektorem działu plastiku w tym koncernie. W 1973 r. zaczął kierować działem planów strategicznych a w 1981 r. został prezesem tej spółki. Jego styl pracy był bardzo charakterystyczny. Robił niezapowiedziane wizyty w fabrykach i biurach GE. Co roku zwalniał 10 proc. menedżerów mających najgorsze wyniki. 20 proc. z najlepszymi wynikami hojnie za to wynagradzał. Gdy obejmował władzę w koncernie, kapitalizacja GE wynosiła 12 mld dolarów. Gdy ją oddawał w 2001 r. sięgała już 410 mld dolarów. Odchodząc ze spółki dostał rekordową odprawę wynoszącą 417 mln dolarów.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama