Reklama
Rozwiń
Reklama

Godzenie drzewa z piłą, czyli trudne rozmowy przy wycinaniu lasu

Spory Lasów Państwowych z drzewiarzami w sprawie zasad sprzedaży drewna to już coroczny rytuał. I tym razem przemysł domagał się więcej surowca oraz solidnych preferencji dla stałych odbiorców. Lasy tylko trochę ustąpiły partnerom w drugiej kwestii. Pozyskanie drewna w 2020 r. wróci do normy, czyli na pewno nie wzrośnie w stopniu oczekiwanym przez przedsiębiorców.

Aktualizacja: 18.11.2019 12:22 Publikacja: 18.11.2019 11:57

Godzenie drzewa z piłą, czyli trudne rozmowy przy wycinaniu lasu

Foto: www.sxc.hu

W tym roku decyzje zapadały w ostatniej chwili, już z błogosławieństwem nowego ministra środowiska ustalono, że lasy w 2020 r. przygotują 40,3 mln m sześc. Surowca, z czego 34 mln. sześc. będą mogli kupić w internetowym systemie przedsiębiorcy. 

Walka o jak najkorzystniejsze warunki zaspokojenia potrzeb ok. 7 tysięcy odbiorców trwała już od wiosny. Dostawa podstawowego surowca to być albo nie być ogromnych fabryk płyt wiórowych, papieru, tartaków i przede wszystkim producentów mebli (polska branża meblowa w ciągu dekady podwoiła swój potencjał i wspięła się na szczyt; jesteśmy w świecie 6. największym producentem i 3 - 4 eksporterem mebli w skali globalnej z rocznymi przychodami na poziomie 45 mld zł). 

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama