Igrzyska olimpijskie. Młodziej, modniej, taniej

Igrzyska olimpijskie się zmieniają, bo muszą nadążać za światem. Ma być już nie tylko szybciej, wyżej i mocniej, ale także młodziej, modniej i taniej.

Publikacja: 24.07.2020 10:00

Sky Brown ma 12 lat, jest córką Japonki i Brytyjczyka. Jazdy na deskorolce uczyła się z filmów na Yo

Sky Brown ma 12 lat, jest córką Japonki i Brytyjczyka. Jazdy na deskorolce uczyła się z filmów na YouTubie, a w Tokio ma walczyć o olimpijski medal. Już dziś jest reklamową twarzą Nike, występuje w spotach u boku Sereny Williams, a jej konto na Instagramie śledzi pół miliona osób

Foto: AFP

Najważniejsza sportowa impreza czterolecia wygląda dziś zupełnie inaczej niż na przełomie XIX i XX wieku, kiedy projektował ją baron Pierre de Coubertin. To były czasy, gdy krzywo spoglądano na uprawiające sport kobiety, większość uczestników zawodów stanowili reprezentanci gospodarzy, a olimpijczycy dostawali medale za pływanie z przeszkodami, skok w dal na koniu i strzelanie do gołębi, w którym lubował się Ernest Hemingway. Igrzyska w Paryżu (1900), kiedy maratończycy gubili się na trasie w Lasku Bulońskim, przegrały w walce o popularność z Wystawą Światową.

Pozostało 96% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Plus Minus
„Ostatnia przysługa”: Kobieta w desperacji
Plus Minus
„Wieczne państwo. Opowieść o Kazachstanie": Władza tłumaczyć się nie musi
Plus Minus
"Nobody Wants to Die”: Retrokryminał z przyszłości
Plus Minus
Krzysztof Janik: Państwo musi czasem o siebie zadbać
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Plus Minus
Olimpijskie boje smutnych panów