Reklama
Rozwiń
Reklama

Lekarz przestaje być wyrocznią. Gdzie w medycynie sprawdzi się sztuczna inteligencja?

Czy AI odczłowieczy medycynę? Wręcz przeciwnie – daje szansę, by chory i lekarz znów traktowali się jak ludzie.

Publikacja: 03.01.2025 10:40

Lekarz przestaje być wyrocznią. Gdzie w medycynie sprawdzi się sztuczna inteligencja?

Foto: AdobeStock

Wielu z nas doskonale pamięta ekscytację towarzyszącą uruchomieniu bezpłatnego dostępu do ChatGPT; kiedy z końcem 2022 r. OpenAI zaprezentowało prototyp swojego modelu, o sztucznej inteligencji dyskutowano wszędzie, od osiedlowych sklepików po studia największych stacji telewizyjnych.

Chociaż ChatGPT nie jest pierwszym rozwiązaniem bazującym na sztucznej inteligencji, okazał się pierwszym narzędziem tak dalece demokratyzującym wiedzę o AI. To właśnie generatywna sztuczna inteligencja w formie partnera do rozmowy rozpaliła wyobraźnię milionów ludzi na całym świecie, szybko dzieląc ich na zwolenników i sceptyków szeroko zakrojonego stosowania algorytmów AI.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: Jak straszy nas popkultura?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Plus Minus
„Jedyna. Biografia Karoliny Lanckorońskiej”: Materiał na biografię
Plus Minus
„Szepczący las”: Im dalej w bór, tym więcej drzew
Plus Minus
„Lot nad kukułczym gniazdem”: Wolność w kaftanie normy
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Plus Minus
„To był zwykły przypadek”: Ile kosztuje zemsta?
Reklama
Reklama