Reklama

Jak Red Bull zbudował sportową potęgę

Sześć klubów piłkarskich nie wystarczy, by zaspokoić ambicje szefów Red Bulla. Coraz głośniej mówi się o zespole w Anglii, który firma mogłaby wprowadzić do Premier League, co jakiś czas wracają też plotki o Hiszpanii.

Publikacja: 11.10.2019 10:00

Jak Red Bull zbudował sportową potęgę

Foto: Matthias Kern/Bongarts/Getty Images

1 kwietnia 1987 roku rozpoczęto w Austrii sprzedaż nowego produktu o nazwie Red Bull. Była to kopia napoju energetycznego produkowanego w Tajlandii o nazwie Krating Daeng (czerwony wół), którym Dietrich Mateschitz, wówczas pracujący dla niemieckiej firmy chemicznej produkującej pasty do zębów, leczył jet lag podczas podróży biznesowych do Azji. Austriak założył spółkę z wytwórcą tego napoju, Tajlandczykiem Chaleo Yoovidhya. Każdy z nich włożył po 500 tysięcy dolarów i miał po 49 procent udziałów. Recepturę nieco zmieniono, by napój bardziej odpowiadał gustom Europejczyków.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Plus Minus
Jan Maciejewski: Kultura eksterminacji i jej kustosze
Plus Minus
Jan Maciejewski: Zaczarowana amnestia
Plus Minus
Agnieszka Markiewicz: Dobitny dowód na niebezpieczeństwo antysemityzmu
Plus Minus
Świat nie pęka w szwach. Nadchodzi era depopulacji
Plus Minus
Pierwszy test jedności narodu
Reklama
Reklama