Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak Red Bull zbudował sportową potęgę

Sześć klubów piłkarskich nie wystarczy, by zaspokoić ambicje szefów Red Bulla. Coraz głośniej mówi się o zespole w Anglii, który firma mogłaby wprowadzić do Premier League, co jakiś czas wracają też plotki o Hiszpanii.

Publikacja: 11.10.2019 10:00

Jak Red Bull zbudował sportową potęgę

Foto: Matthias Kern/Bongarts/Getty Images

1 kwietnia 1987 roku rozpoczęto w Austrii sprzedaż nowego produktu o nazwie Red Bull. Była to kopia napoju energetycznego produkowanego w Tajlandii o nazwie Krating Daeng (czerwony wół), którym Dietrich Mateschitz, wówczas pracujący dla niemieckiej firmy chemicznej produkującej pasty do zębów, leczył jet lag podczas podróży biznesowych do Azji. Austriak założył spółkę z wytwórcą tego napoju, Tajlandczykiem Chaleo Yoovidhya. Każdy z nich włożył po 500 tysięcy dolarów i miał po 49 procent udziałów. Recepturę nieco zmieniono, by napój bardziej odpowiadał gustom Europejczyków.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Plus Minus
Posłuchaj „Plus Minus”: Granice wolności słowa w erze algorytmów
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Plus Minus
„Grupa krwi": Duch ludowej historii Polski
Plus Minus
„Mroczna strona”: Internetowy ściek
Plus Minus
„Football Manager 26”: Zmagania na boisku
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama