Reklama

Sławomir Horbaczewski: Koniec monopolu na dystrybucję informacji

Zmiany społeczne są wywoływane ogromnym postępem technologii w obszarze dostępu do informacji w czasie rzeczywistym.

Aktualizacja: 04.10.2017 08:30 Publikacja: 02.10.2017 20:30

Sławomir Horbaczewski: Koniec monopolu na dystrybucję informacji

Foto: materiały prasowe

W środowisku dynamicznych zmian technologicznych, wobec postępującego rozchwiania sytuacji polityczno-gospodarczej, przyszłość społeczna i ekonomiczna świata, w tym Europy, jest coraz mniej przewidywalna. Niepewność wzmacniają zmiany na szeroko rozumianym Zachodzie, gdzie po latach względnej stabilizacji i dominacji idei integracji oraz globalizacji następuje wyraźny powrót do idei narodowościowych i ochrony przede wszystkim interesów poszczególnych krajów stojącej w kontrze do dotychczasowego bezrefleksyjnego pędu do integracji i globalizacji. Podłożem zmian jest również to, że pomimo ogólnego wzrostu zamożności na świecie społeczeństwa Zachodu względnie straciły. Obywatele zwłaszcza Europy Zachodniej i USA porównują swoją sytuację do sytuacji swoich rodziców sprzed kilkudziesięciu lat i zauważają, że jakość ich życia uległa pogorszeniu przy jednoczesnym ekstremalnym bogaceniu się wąskiej elity.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Biznes celowo gra z kaucjami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Grawitacji nie ma!
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Zbrojenia? Konkurencja, głupcze
Opinie Ekonomiczne
Henryk Zimakowski: Kiedy LOT odzyska samofinansowanie?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Gospodarka, głupcze. Dwa lata od wyborów z 15 października
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama