Podwyższony udział firm nieterminowo spłacających zobowiązania

Dobra koniunktura w globalnej gospodarce sprawiła, że na rynku wielu metali ubiegły rok był bardzo udany. Pod względem produkcji stali i aluminium okazał się wręcz rekordowy. Według World Steel Association produkcja stali na świecie wzrosła o 5,3 proc. i wyniosła 1,67 mld ton. W Polsce wzrost wyniósł aż 14,8 proc. i był najwyższy w Unii Europejskiej. W Polsce wyprodukowano w 2017 r. 10,3 mln ton stali, co daje nam 18. pozycję na świecie. Rosły także mocno ceny metali na giełdach.

Publikacja: 03.04.2018 21:00

Podwyższony udział firm nieterminowo spłacających zobowiązania

Foto: Adobe Stock

Według danych GUS produkcją metali zajmują się 2332 firmy, z czego 1820, czyli 78 proc., to podmioty zatrudniające do dziewięciu osób, a więc jak na tę branżę bardzo małe, o niewielkim znaczeniu pod względem wolumenu produkcji. Firm dużych, zatrudniających powyżej 1000 osób, jest 12, 45 firm to podmioty zatrudniające od 250 do 999 pracowników, 134 przedsiębiorstwa liczą od 50 do 249 pracowników.

Z kolei produkcją gotowych wyrobów metalowych zajmuje się niemal 65 tys. firm, z czego 92 proc. to podmioty małe, zatrudniające do dziewięciu osób, 3921 firm, czyli 6 proc., ma załogę liczącą od dziesięciu do 49 osób, 945 to podmioty liczące od 50 do 249 osób, 140 zatrudniające od 250 do 999 pracowników i 12 powyżej 1000 osób (prawdopodobnie to te same 12 co z branży 24).

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Program „kawalerka minus” zmiecie kandydata na prezydenta?
Opinie Ekonomiczne
Jak zaprząc oszczędności do pracy na rzecz konkurencyjnej gospodarki
Opinie Ekonomiczne
Blackout, czyli co naprawdę się stało w Hiszpanii?
Opinie Ekonomiczne
Czy leci z nami pilot? Apel do premiera
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Pytam kandydatów na prezydenta: które ustawy podpiszecie? Czas na konkrety
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku