Millenialsi chcą jeść zdrowo

Z promocją polskiej żywności chcemy dotrzeć do ludzi młodych – mówi prezes Agencji Rynku Rolnego Łukasz Hołubowski.

Aktualizacja: 01.05.2016 23:04 Publikacja: 01.05.2016 20:07

Millenialsi chcą jeść zdrowo

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Rz: Jaki był początek 2016 roku dla eksportu produktów rolno-spożywczych z Polski?

Łukasz Hołubowski: Po rewelacyjnym 2015 r., kiedy eksport rolno-spożywczy się zwiększył, mimo różnych perturbacji na rynkach, o 7,7 proc., do 23,6 mld euro, nadal utrzymuje się trend zwyżkowy. W pierwszych dwóch miesiącach 2016 r. wartość eksportu rolno-spożywczego z Polski wyniosła 3,7 mld euro i była o 4,5 proc. większa niż w tym samym okresie 2015 roku. Nadal rośnie sprzedaż zagraniczna drobiu, dzięki czemu utrzymujemy pozycję jego największego producenta w Unii Europejskiej. Dobrze radzimy sobie w eksporcie warzyw i owoców. Spada natomiast sprzedaż zagraniczna wieprzowiny.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Janusz Jankowiak: Permanentna kampania wyborcza to gra ryzykowna dla gospodarki
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Trudno rządzić, nie mając zdania. Czy leci z nami pilot?
Opinie Ekonomiczne
Czy liderzy polityczni zapobiegną recesji w Polsce, Unii, USA?
Opinie Ekonomiczne
Prezydentura Nawrockiego będzie osłabiać giełdę i złotego, podbijać koszt długu
Opinie Ekonomiczne
Cieślak-Wróblewska: Finanse publiczne to temat tabu, którego nie możemy dłużej unikać