Reklama

Millenialsi chcą jeść zdrowo

Z promocją polskiej żywności chcemy dotrzeć do ludzi młodych – mówi prezes Agencji Rynku Rolnego Łukasz Hołubowski.

Aktualizacja: 01.05.2016 23:04 Publikacja: 01.05.2016 20:07

Millenialsi chcą jeść zdrowo

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Rz: Jaki był początek 2016 roku dla eksportu produktów rolno-spożywczych z Polski?

Łukasz Hołubowski: Po rewelacyjnym 2015 r., kiedy eksport rolno-spożywczy się zwiększył, mimo różnych perturbacji na rynkach, o 7,7 proc., do 23,6 mld euro, nadal utrzymuje się trend zwyżkowy. W pierwszych dwóch miesiącach 2016 r. wartość eksportu rolno-spożywczego z Polski wyniosła 3,7 mld euro i była o 4,5 proc. większa niż w tym samym okresie 2015 roku. Nadal rośnie sprzedaż zagraniczna drobiu, dzięki czemu utrzymujemy pozycję jego największego producenta w Unii Europejskiej. Dobrze radzimy sobie w eksporcie warzyw i owoców. Spada natomiast sprzedaż zagraniczna wieprzowiny.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławiński: Banki centralne to nie GOPR ratujący instytucje, które za nic mają ryzyko systemowe
Opinie Ekonomiczne
Prof. Kołodko: Polak potrafi
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Europa staje się najbezpieczniejszym cmentarzem innowacji
Opinie Ekonomiczne
Nowa geografia kapitału: jak 2025 r. przetasował rynki akcji i dług?
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Druga Japonia i inne zasadzki statystyki
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama