Reklama

Millenialsi chcą jeść zdrowo

Z promocją polskiej żywności chcemy dotrzeć do ludzi młodych – mówi prezes Agencji Rynku Rolnego Łukasz Hołubowski.

Aktualizacja: 01.05.2016 23:04 Publikacja: 01.05.2016 20:07

Millenialsi chcą jeść zdrowo

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Rz: Jaki był początek 2016 roku dla eksportu produktów rolno-spożywczych z Polski?

Łukasz Hołubowski: Po rewelacyjnym 2015 r., kiedy eksport rolno-spożywczy się zwiększył, mimo różnych perturbacji na rynkach, o 7,7 proc., do 23,6 mld euro, nadal utrzymuje się trend zwyżkowy. W pierwszych dwóch miesiącach 2016 r. wartość eksportu rolno-spożywczego z Polski wyniosła 3,7 mld euro i była o 4,5 proc. większa niż w tym samym okresie 2015 roku. Nadal rośnie sprzedaż zagraniczna drobiu, dzięki czemu utrzymujemy pozycję jego największego producenta w Unii Europejskiej. Dobrze radzimy sobie w eksporcie warzyw i owoców. Spada natomiast sprzedaż zagraniczna wieprzowiny.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok.

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia. Czytaj, to co ważne.
Reklama
Opinie Ekonomiczne
Hubert A. Janiszewski: Obiecanki cacanki, a naród się cieszy…
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Afera na sierpień
Opinie Ekonomiczne
Marcin Zieliński: Ukryte pułapki nowego budżetu UE dla Polski
Opinie Ekonomiczne
Przemysław Tychmanowicz: Likwidacji podatku Belki nie ma, ale też jest OKI
Opinie Ekonomiczne
Polska wciąż importuje rosyjskie węglowodory
Reklama
Reklama