Reklama
Rozwiń
Reklama

Nadmorska przystań dla pieniędzy

O 16 proc. zdrożały w 2020 r. mieszkania w pasie nadmorskim. Inwestorzy kupują i nowe, i używane lokale. Oszczędności lokują też w condohotelach.

Aktualizacja: 23.06.2021 08:17 Publikacja: 22.06.2021 21:00

Botanica Jelitkowo – luksusowe osiedle spółki Invest Komfort w Gdańsku, na granicy z Sopotem

Botanica Jelitkowo – luksusowe osiedle spółki Invest Komfort w Gdańsku, na granicy z Sopotem

Foto: materiały prasowe

Ile trzeba mieć na apartament nad morzem, sprawdza Cenatorium. Anna Karaś, analityk tej firmy, podkreśla, że inwestycje w kurortach są zaliczane do rynku dóbr luksusowych. – Im bliżej morza, tym lepiej, a najlepiej – z widokiem na morze – mówi. Średnia cena transakcyjna mieszkania do 500 metrów od linii brzegowej w 2020 r. wyniosła ponad 11,7 tys. zł, o 16,6 proc. więcej niż w 2019 r.

Zestawienie najdroższych transakcji w nadmorskich kurortach otwiera Jurata. – W 2020 r. najdroższe mieszkania sprzedawano przy ul. Mestwina 62, w Willi Jurata. Ceny sięgały 40 tys. zł za metr – podaje Anna Karaś. W 2019 r. za 62-metrowy apartament z widokiem na zatokę, położony przy tej samej ulicy, kosztował 3,5 mln zł, 57 tys. zł za mkw.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Nieruchomości
Deweloperskie partnerstwo. Czym i po co wymieniają się firmy
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Heimstaden wierzy w PRS, ale poza wynajmowaniem sprzedaje mieszkania. Dlaczego?
Nieruchomości
Gdzie w Polsce jest najwięcej niedrogich mieszkań
Nieruchomości
Hillwood Polska kupuje magazyny za 100 mln euro
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Popyt na nowe mieszkania nie słabnie. Są zmiany w cennikach
Reklama
Reklama