Atrium zapowiada ekspansję w Polsce

Grupa do 2020 r. chce zwiększyć wartość portfela nieruchomości w Polsce o 25 proc.

Aktualizacja: 05.10.2016 16:51 Publikacja: 05.10.2016 16:41

Atrium zapowiada ekspansję w Polsce

Foto: materiały prasowe

Atrium European Real Estate w Polsce posiada 21 obiektów handlowych o wartości 1,5 mld euro (6,45 mld zł), co stanowi prawie 60 proc. wartości wszystkich aktywów grupy, koncentrującej się na naszym regionie Europy i Rosji. W polskim portfelu Atrium znajdują się m.in. Promenada i Reduta w Warszawie.

Strategia Atrium w Polsce zakłada, że do 2020 r. wartość portfela wzrośnie o 25 proc. Fundamentem rozwoju ma być rewitalizacja i rozbudowa istniejących obiektów – aktualnie trwają prace w Promenadzie i na Targówku, łącznie metamorfozę ma przejść sześć obiektów. Powierzchnia najmu zwiększy się tym samym o 75 tys. mkw. z 522 tys. mkw. obecnie. 60 tys. mkw. przypadnie na obiekty w Warszawie – tym samym udział stołecznych centrów w portfelu grupy wzrośnie z 34 do 50 proc.

- Nasza strategia wynika z konieczności dostosowania się do otoczenia rynkowego i oczekiwań wobec współczesnych obiektów handlowych. Ludzie cały czas migrują do dużych miast, pokolenie „millenialsów" ma swoje określone preferencje, mamy też do czynienia ze starzeniem się społeczeństwa. To powoduje, że musimy dbać o odpowiedni dobór najemców i rozbudowywać nasze centra – powiedział Scott Dwyer, prezes Atrium Poland Real Estate Management.

Wzrost organiczny jest priorytetem, ale spółka nie wyklucza kupowania aktywów, jeśli trafi się rynkowa okazja. Może też sprzedać mniejsze obiekty z portfela.

Atrium European Real Estate notowane jest na giełdach w Wiedniu i Amsterdamie. Kilka lat temu spółka rozważała debiut także na warszawskim parkiecie.

Nieruchomości
10,2 mln euro kredytu na ukończenie magazynu pod Warszawą
Nieruchomości
Inwestorzy zameldują się na rynku magazynów?
Nieruchomości
Czeski inwestor MY Park na zakupach w Polsce
Nieruchomości
Na jakie mieszkania nas stać? Jaki jest wybór lokali na przeciętną kieszeń?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Nieruchomości
Katowice przyciągają coraz więcej firm z branży IT. Czym kusi miasto?