Panujące trendy to także odpowiedź na życiowe zabieganie współczesnych Polaków. W raporcie “Slow life i życie w pośpiechu”, opublikowanym przez TNS OBOP, blisko 8/10 badanych w wieku 30-49 wskazało, że żyje w biegu. Nic więc dziwnego, że po całym dniu wśród mocnych bodźców, w domu szukamy wyciszenia. Tezę tę potwierdza również wzrost popularności trendów, które płyną do nas ze Skandynawii. Polacy pokochali szwedzkie “w sam raz” (lagom) oraz duńską koncepcję szczęścia (hygge), które mówią wprost - im mniej, tym lepiej. Dom to ostoja, gwarancja relaksu i miejsce, gdzie mamy czuć się swobodnie. W domu toczy się też życie towarzyskie współczesnych Polaków, a sercem domu staje się salon.
Coraz bardziej świadomy potrzeb Polak częściej poszukuje także dedykowanych rozwiązań. Możliwość dopasowania do indywidualnych potrzeb, zajmuje piątą pozycję wśród czynników istotnych wskazanych przez ankietowanych w badaniu KPMG. Nasi klienci coraz chętniej sięgają np. po meble modułowe, które niczym klocki, pozwalają dowolnie zaaranżować miejsce wypoczynku. Każda z naszych kolekcji to kilkadziesiąt kombinacji kształtów, skór i tkanin. - wyjaśnia Adriana Karwan.
Kolekcja Le Noir, Adriana Furniture
A gdzie Polak robi zakupy? Coraz częściej w sieci! Nadal mebel chcemy obejrzeć “na żywo”, jednak już 4/10 deklaruje, że rozważa w najbliższym roku zakup mebli w Internecie.