Reklama

Tomasz Adamczyk: Czarny piątek z Mikołajem

W tym roku centra handlowe nie przystroiły się choinkami i wizerunkami Mikołaja zaraz po 1 listopada jak w poprzednich latach.

Aktualizacja: 24.11.2017 09:39 Publikacja: 24.11.2017 08:58

Tomasz Adamczyk: Czarny piątek z Mikołajem

Foto: AFP

Wielu zarządców odczekało do tygodnia poprzedzającego czarny piątek, łącząc go sprytnie z wprowadzeniem bożonarodzeniowych dekoracji i organizacją eventów wspierających sprzedaż.

Jak wynika z badań Deloitte, 39 proc. świątecznych wydatków Polacy przeznaczą na żywność, a na prezenty aż 51 proc. Co prawda już około 40 proc. osób robi zakupy przez internet, jednak – jak niedawno tłumaczył w „Rzeczpospolitej" szef dużej sieci handlowej z branży RTV – klienci nawet gdy kupują online, to i tak chętnie odwiedzają sklepy stacjonarne. Często towar wolą odbierać w sklepie, bo jest dostępny szybciej niż u kuriera, niespełna godzinę po złożeniu zamówienia. Poza tym lubią przed zakupem poradzić się sprzedawcy. A przy okazji oczywiście pójdą w centrum handlowym do kina, kawiarni czy restauracji.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Nieruchomości
Coraz mniej wolnych miejsc noclegowych w górach i nad morzem
Nieruchomości
Ronson liczy na wzrost sprzedaży mieszkań
Nieruchomości
Fabryka Park w Katowicach w nowych rękach
Nieruchomości
White Stone Development wybuduje mieszkania w Warszawie i Szczecinie
Nieruchomości
PRS. Ponad pół tysiąca lokali na wynajem w AFI Home Metro Zachód
Reklama
Reklama