Tomasz Adamczyk: Czarny piątek z Mikołajem

W tym roku centra handlowe nie przystroiły się choinkami i wizerunkami Mikołaja zaraz po 1 listopada jak w poprzednich latach.

Aktualizacja: 24.11.2017 09:39 Publikacja: 24.11.2017 08:58

Tomasz Adamczyk: Czarny piątek z Mikołajem

Foto: AFP

Wielu zarządców odczekało do tygodnia poprzedzającego czarny piątek, łącząc go sprytnie z wprowadzeniem bożonarodzeniowych dekoracji i organizacją eventów wspierających sprzedaż.

Jak wynika z badań Deloitte, 39 proc. świątecznych wydatków Polacy przeznaczą na żywność, a na prezenty aż 51 proc. Co prawda już około 40 proc. osób robi zakupy przez internet, jednak – jak niedawno tłumaczył w „Rzeczpospolitej" szef dużej sieci handlowej z branży RTV – klienci nawet gdy kupują online, to i tak chętnie odwiedzają sklepy stacjonarne. Często towar wolą odbierać w sklepie, bo jest dostępny szybciej niż u kuriera, niespełna godzinę po złożeniu zamówienia. Poza tym lubią przed zakupem poradzić się sprzedawcy. A przy okazji oczywiście pójdą w centrum handlowym do kina, kawiarni czy restauracji.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Nieruchomości
Warszawa. Skanska sprzedała biurowiec P180 za 100 mln euro
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Rynek luksusowych nieruchomości ciągle rośnie. Rezydencja za 50 mln zł
Nieruchomości
Korona Legionowa na półmetku
Nieruchomości
Invesco Real Estate kupuje nowy hotel na Wyspie Spichrzów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nieruchomości
Trei wybuduje mieszkania w Milanówku. Osiedle na poprzemysłowym terenie