Warszawa kreuje trendy w handlu

W największych aglomeracjach deweloperzy budują ćwierć miliarda mkw. centrów handlowych.

Publikacja: 06.09.2018 11:19

Warszawa kreuje trendy w handlu

Foto: materiały prasowe

Jak szacują analitycy Colliers, 58 proc. z ponad 430 tys. mkw. powstającej powierzchni handlowej przypada na główne aglomeracje. Największymi inwestycjami są Galeria Młociny w Warszawie (75 tys. mkw) i Galeria Libero w Katowicach (45 tys. mkw.). Znaczna część podaży to wynik powiększania już istniejących obiektów, jak Morski Park Handlowy w Gdańsku czy Platan w Zabrzu.

Analitycy podkreślają, że większość nowych trendów handlowych rozwija się w Warszawie – największym i najzasobniejszym rynku. To m.in. wzrost liczby projektów o funkcjach mieszanych, często z wykorzystaniem starej zabudowy – to m.in. praski Koneser, Elektrownia Powiśle, ArtN czy Bohema. Podobne przedsięwzięcia realizowane są w innych miastach – to np. Zajezdnia Poznań.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Nieruchomości
10,2 mln euro kredytu na ukończenie magazynu pod Warszawą
Nieruchomości
Inwestorzy zameldują się na rynku magazynów?
Nieruchomości
Czeski inwestor MY Park na zakupach w Polsce
Nieruchomości
Na jakie mieszkania nas stać? Jaki jest wybór lokali na przeciętną kieszeń?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Nieruchomości
Katowice przyciągają coraz więcej firm z branży IT. Czym kusi miasto?