- Tutaj w Cannes warto powiedzieć o tym, co jest ogromnym atutem miasta Gdańska, czyli o niezwykłej jakości życia - podkreśla Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.- Jest tak m.in. dlatego, że mamy najwyższą jakość powietrza w Polsce, co dzisiaj jest dość istotnym czynnikiem, przy decyzji gdzie się przeprowadzić. No i (...) mamy morze, co jest na pewno również istotnym atutem, który wpływa na to, że część mieszkańców Polski podejmuje decyzję o przeprowadzce do Gdańska. Jakie cele teraz stawia sobie Gdańsk? - Przede wszystkim chcemy kontynuować rozwój. Bo Gdańsk w ostatnich latach osiągnął ogromny postęp – podkreśla wiceprezydent miasta. - Takim motorem napędowym na pewno były środki unijne, ale również projekt Euro 2012. Pod przewodnictwem śp. prezydenta Pawła Adamowicza Gdańsk wykorzystał swoją szansę i dzisiaj chcielibyśmy to kontynuować.

- Mamy nowe wyzwania związane z terenami rewitalizowanymi, nowe wyzwania związane z otoczeniem stadionu. Dzisiaj tutaj, podczas tych targów, szukamy inwestorów zainteresowanych otoczeniem stadionu. Mamy również inne miejsca, które chcielibyśmy pokazać różnym inwestorom po to, żeby zainwestowali swoje pieniądze. A Gdańsk już pokazał, że te pieniądze mogą się im zwrócić – zachęca Piotr Grzelak.

Jak Gdańsk postrzegany jest na targach? - W Cannes wielokrotnie udało nam się pozyskać ważnych inwestorów na takie strategiczne przedsięwzięcia, jak północny cypel Wyspy Spichrzów. To tutaj dogadywaliśmy takie pierwsze ramowe kwestie związane z zagospodarowaniem tego miejsca. Dzisiaj ono rośnie i pięknieje i na pewno w niedalekiej przyszłości będzie tworzyć nową tkankę miasta – wskazuje Piotr Grzelak.

- Dzisiaj rozmawiamy również o Dolnym Mieście. To jest taka zachowana część Gdańska, nienaruszona przez II wojnę światową. Zrewitalizowana w I etapie. W tej chwili rewitalizujemy dalej. Ale również już w tym momencie szukamy inwestorów, partnera prywatnego – opowiada wiceprezydent Gdańska.