Reklama
Rozwiń
Reklama

Rynek coraz bardziej wymagający

Zwiększająca się konkurencyjność rynku sprawia, że poradzą sobie tylko deweloperzy z doświadczeniem

Aktualizacja: 21.05.2012 12:44 Publikacja: 21.05.2012 11:11

Remigiusz Rogowski, prezes Rogowski Development

Remigiusz Rogowski, prezes Rogowski Development

Foto: Archiwum

Remigiusz Rogowski, prezes Rogowski Development:

- Tylko firmy z wieloletnim doświadczeniem, które zrealizowały wiele inwestycji, sprostają dzisiejszej sytuacji na rynku. Duża podaż mieszkań wymusza konieczność przyjęcia odpowiedniej strategii działania. Przed wprowadzeniem nowej oferty do sprzedaży, należy przede wszystkim dokładnie przeanalizować, czy spełni dzisiejsze oczekiwania klientów.

Deweloperzy rozpoczynający nowe projekty muszą zaoferować bardzo przemyślaną strukturę lokalową. Dotyczy to zarówno projektów w podstawowym, jak i wysokim standardzie. Oferta warszawskiego rynku pierwotnego ostatnio nieco wzrosła, więc kupujący mają większy wybór.

W pierwszych trzech miesiącach tego roku na stołeczny rynek trafiło o jedną trzecią więcej projektów mieszkaniowych niż w ostatnim kwartale minionego roku.

Rynek należy dziś do kupującego. Powszechne stały się negocjacje cenowe. Pojawiają się bardzo atrakcyjne promocje. Można dziś znaleźć mieszkanie w naprawdę korzystnej cenie.

Reklama
Reklama

Trzeba jednak zaznaczyć, że nieco inaczej wygląda rynek apartamentów. Apartamenty w ekskluzywnych lokalizacjach to towar luksusowy, któremu kryzys nie zaszkodził.

Metr takiego luksusowego mieszkania w Warszawie kosztuje średnio 11,6 tys. zł. W Śródmieściu apartamenty oferowane są przeciętnie za 18 tys. zł za metr, a w najdroższych budynkach stawki przekraczają nawet 40 tys. zł za metr.

Jak widać, to nieruchomości, których cena utrzymuje się stale na wysokim poziomie.

Remigiusz Rogowski, prezes Rogowski Development:

- Tylko firmy z wieloletnim doświadczeniem, które zrealizowały wiele inwestycji, sprostają dzisiejszej sytuacji na rynku. Duża podaż mieszkań wymusza konieczność przyjęcia odpowiedniej strategii działania. Przed wprowadzeniem nowej oferty do sprzedaży, należy przede wszystkim dokładnie przeanalizować, czy spełni dzisiejsze oczekiwania klientów.

Reklama
Nieruchomości
W październiku kolejna wysoka fala popytu na kredyty mieszkaniowe. Co intryguje?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Deweloperskie partnerstwo. Czym i po co wymieniają się firmy
Nieruchomości
Heimstaden wierzy w PRS, ale poza wynajmowaniem sprzedaje mieszkania. Dlaczego?
Nieruchomości
Gdzie w Polsce jest najwięcej niedrogich mieszkań
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Hillwood Polska kupuje magazyny za 100 mln euro
Reklama
Reklama